توجه به پدافند غیرعامل جامعه را بیمه می کند/ پدافندغیر عامل نقش مهمی در امنیت زندگی مردم دارد

طبرسی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه را بیمه کنیم باید به پدافند غیرعامل توجه کنیم، تصریح کرد: پدافند غیرعامل یک امر نوظهور است و باید به درستی عملی شود که ابتدا باید مردم توجیه شوند و از حرف زدن خودداری و اقدامات را به درستی عمل کنند.
کد خبر: ۹۰۷۲۰۸۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار با اعضای شورای پدافند غیرعامل مازندران  اظهار داشت: پدافند غیرعامل تاثیر و نقش مهمی در زندگی و امنیت مردم دارد که رسانه‌ها در این زمینه بسیار تاثیرگذار هستند.

وی افزود: فرهنگ و  آموزش نقش مهمی در ترویج پدافند غیرعامل دارد که تلاش کنیم از دوران کودکی فرزندان و دانش‌آموزان را با مسائل آموزشی و امنیتی آشنا کنیم.

طبرسی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه را بیمه کنیم باید به پدافند غیرعامل توجه کنیم، تصریح کرد: پدافند غیرعامل یک امر نوظهور است و باید به درستی عملی شود که ابتدا باید مردم توجیه شوند و از حرف زدن خودداری و اقدامات را به درستی عمل کنند.

وی بیان کرد: انتظار داریم پدافند غیرعامل با برنامه‌ریزی درست، تقویت عملی یک فرهنگ همگانی شود زیرا موجب انسجام، وحدت همدلی و هم آوایی جامعه می‌شود.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران نیز در این نشت گفت: تریبون رسا و موثر نماز جمعه در مصلاها پیام پدافند غیرعامل را به راحتی به جامعه می‌رساند که اکنون نگاه ما این است در حوزه پدافند غیرعامل کارها را مردمی کنیم.

حجت الاسلام محمد انتظاری افزود: با اجرای اهداف پدافند غیرعامل و اجرای منویات مقام معظم رهبری در این زمینه می‌توانیم هزینه را کاهش و نشاط و امید را در زندگی مردم افزایش دهیم.

مدیرکل پدافندغیرعامل مازندران نیز گفت: از هشتم تا چهاردهم آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شد که شعار امسال پدافندغیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی نامگذاری شد و در این هفته بیش از 500 برنامه در استان اجرا می‌شود.

حسین منفردی افزود: پدافند غیرعامل ابتدا بعداز جنگ جهانی دوم کشورهایی که درگیر جنگ بودند شکل گرفت و به مرور زمان توسعه یافت تا در تمام ابعاد نقش داشته باشد.

وی گفت: تمام تلاش ما این است کارها بر اساس علمی و برنامه باشد که در این زمینه طرح جامع پدافند غیرعامل استان را پیگیری کنیم در هر شهرستان طرح جامع اجرا تا از سرمایه جامعه صیانت کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران افزود: در هفته دولت امسال نیز 86 پروژه افتتاح و بیش 207 میلیارد تومان هزینه شد و برای تقویت کارگروه‌ها نیز نقش مسئولان فرهنگی بسیار موثر است که ائمه جمعه می‌توانند در رفع مشکلات کمک کنند.

وی ادامه داد: باید در اجرای اهداف پدافند خود مردم باشند و از سازمان مردم نهاد جهت اهداف پدافند غیرعامل استفاده شود و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان بانوان هستند در کارگروه پدافند غیرعامل مدیرکل کتابخانه عمومی و مدیرکل امور بانوان عضو کارگروه فرهنگی و اجتماعی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها