مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

اقدامات آبخیزداری در8 شهرستان استان زنجان اجرایی می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از انجام اقدامات آبخیزداری در 8 شهرستان و 16حوزه این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۱۳۲۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛  خلیل آقاجانلو گفت: آبخیزداری از قدیم الایام در استان زنجان رواج داشته و زنجان از اولین استان هایی است که در حوزه سد سفید رود فعالیت آبخیزداری را آغاز کرد و حدود نیم قرن پیش دفتر آبخیزداری سفید رود در زنجان مستقر بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: برای کلیه پروژه های آبخیزداری که در شهرستان ها اجرایی می شود، پیمانکار تعیین شده و کارها به جد در حال پیگیری است.

وی اظهار امیدواری کرد: با مساعد بودن شرایط آب و هوایی کلیه تعهدات انجام شده به موقع اجرایی شود.

آقاجانلو همچنین یادآور شد: در سال جاری  12 میلیارد و 640 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی به اقدامات آبخیزداری تعلق گرفته و استانداری استان نیز بر اساس توافقاتی که با رییس سازمان جنگل داشته نزدیک به 6 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه ها آورده مالی داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه اقدامات منابع طبیعی دراستان با مشارکت مردم و جوامع محلی انجام می شود.

خلیل آقاجانلو همچنین تصریح کرد: با گروه آموزش و ترویج کشاورزی دانشگاه زنجان قرارداد همکاری امضاء نموده تا جلب مشارکت مردم و تسهیل گری در اجرای طرح های آبخیزداری از سوی دانشگاه انجام شود.

وی افزود: دانشگاه با حضور در مناطق هدف، با مردم محلی و برخوردار از پروژه، با  بخشداران، دهیاران و شورای محل نشست های همکاری مشترک برگزار می کند.

 آقاجانلو سر انجام حضور مردم در پروژه های منابع طبیعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  اقدامات مردم و حضور آنان یه لحاظ نیروی کار به خوبی در پروژه ها ملموس است.

ارسال نظرات