خبرهای داغ:
یادکردی از شهید وحدت و محافظ شهید شوشتری؛

سردار خرّم: خون شهدای وحدت، توطئه دشمن را خنثی کرد

قبل از همه سر قرار رسیده ام. بناست همراه فرمانده سپاه عاشورا به دیدار خانواده شهید روح الله نوزادی برویم. منزل شهید در انتهای خیابان قدس یا همان قره آغاج در یکی از کوچه های تو در تو قرار دارد. پیدا کردن منزل شهید برایمان سخت است ولی بالاخره پس از پرس و جوی چندباره به دم در منزل شهید رسیدیم.
کد خبر: ۹۰۷۰۹۸۵
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، وارد منزل که می شویم در یک اتاق تقریباً 15 متری آنچه جلب توجه می کند قاب عکس های روی دیوار است؛ جمعی از شهیدان از جمله روح الله نوزاد، شهید همین خانه.

سردار خرّم درباره عکس ها می پرسد. یکی از تصاویر مربوط به عموی شهید است که از قضا در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده. تصویر دیگر برای پدر شهید است که دو سال قبل فوت کرده و آن تصویر دیگری متعلق به شهدای گردان صابرین است که در سال 91 و در منطقه جاسوسان شمالغرب به شهادت رسیده اند.

سردار خرّم: خون شهدای وحدت، توطئه دشمن را خنثی کرد

سردار خرّم به تماشای عکس ها می ایستد. جالب است که همه شهدای عملیات جاسوسان را می شناسد و خاطراتی از نحوه شهادت ایشان در شمالغرب روایت می کند.

قاب عکسی که از همه برجسته تر است؛ تصویری از شهید روح الله نوزاد در کنار شهید حاج علی شوشتری است. نوزاد محافظ شهید شوشتری بود و در سیستان و بلوچستان در کنار این بزرگ مرد مجاهد، شهد شیرین شهادت را چشید.

 بهانه دیدار با خانواده شهید نوزادی نیز همین است. این روزها سالگرد شهادت شهدای وحدت است و فرمانده سپاه عاشورا با همراهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در این سپاه به دیدار خانواده شهیدِ تبریزی شهدای وحدت آمده اند که در سال 88 توسط گروه های تکفیری در بلوچستان به شهادت رسید.

سردار خرّم: خون شهدای وحدت، توطئه دشمن را خنثی کرد

سردار خرم خطاب به مادر شهید می گوید: جوان عزیز شما در کنار شهید شوشتری توانستند منادی وحدت و امنیت در منطقه سیستان و بلوچستان باشند. خون این شهدا توطئه دشمنان را خنثی کرد.

مادر شهید خاطره ای روایت می کند که شنیدنی است؛ یکی از اهالی محله ما خدمت سربازی اش افتاده بود مرز سیستان. هنگام درگیری با اشرار صورت این جوان جراحت برداشته بود. من در خانه به روح الله گفتم خداوند خدمت هیچ جوانی را در آن منطقه قسمت نکند.

روح الله برگشت به من گفت چرا مادر؟! آنجا هم باید به مردمش خدمت کرد. بعدها که شهید شد فهمیدم خودش نیز در آن منطقه ماموریت دارد.

مادرش می گوید: اخلاق عجیبی داشت. همه را جذب می کرد.

یکی از همراهان که از روح الله شناخت دارد می گوید: روح الله در 4 مسجد فعالیت فرهنگی داشت. مادرش تصدیق می کند: اصلاً دوستانش او را بیشتر از ما می شناسند.

سردار خرّم نگاهش به تابلو تسلیتی روی دیوار می افتد و امضای تابلو را می خواند و به صاحب امضا از همانجا زنگ می زند: سلام بردار آتانی. کسی که پشت خط جواب می دهد فرمانده روح الله نوزادی است. آتانی از سیستان و بلوچستان سلام گرمی به مادر شهید می دهد و از خوبی های روح الله روایت می کند.

حجت الاسلام کاملی فر به مادر شهید نیز در ادامه این دیدار می گوید: شما بندگان برگزیده خدا هستید. مادر شهید زینبی وار راسخ و استوار می گوید: انقلاب اسلامی دریاست و ما سعی می کنیم قطره ای از این دریا باشیم.

سردار خرّم: خون شهدای وحدت، توطئه دشمن را خنثی کرد

مادر راهی کربلاست. خودش می گوید: دو روز دیگر برای اربعین راهی می شود و خداحافظی ها رنگ و بوی التماس دعا دارد.

غلامرضا سیفی

ارسال نظرات
پر بیننده ها