تحصیل قریب به 250 هزار دانشجو در دانشگاههای علمی کاربردی کشور

بروجردی علوی، تعداد دانشجویان درحال تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی کشور را حدود 250هزار نفر اعلام کرد وافزود: البته تعدادی مراکز خاص دانشگاهی زیرمجموعه دانشگاه علمی کاربری اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۸۹۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، "مهدخت بروجردی علوی " درحاشیه آیین اختتامیه چهارمین نمایشگاه اشتغال وتوسعه کارآفرینی مازندران در آمل درگفت وگویی افزود: دولتی بودن تعدادی از این مراکز دانشگاهی با مصوبه شورای عالی اداری و تعدادی دیگر نیز به علت کیفیت پایین آموزشی حکم به تعطیل آنها داده شد.

وی، تعداد دانشجویان درحال تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی کشور را حدود 250هزار نفر اعلام کرد وافزود: البته تعدادی مراکز خاص دانشگاهی زیرمجموعه دانشگاه علمی کاربری اضافه خواهد شد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه هم اکنون حدود 841 رشته مختلف در سطح مراکز این واحد دانشگاهی فعال وتدریس می شود، گفت: که از این شمار 36 درصد رشته ها در حوزه صنعت، 32 درصد حوزه مدیریت وخدمات اجتماعی، 20درصد حوزه فرهنگ وهنر و 12 درصد دربخش کشاورزی فعال وعلاقمند به تحصیل دارد.

بروجردی علوی افزود: البته مجوزهای جدید دانشگاهی در این مجموعه به مجموعه هایی داده می شود که محیط کار واقعی با نوع درخواست داشته باشند که فارغ التحصیلان آن پس از تحصیل با مشکل شغل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه درصد بسیار بالایی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ها پس از پایان تحصیل بدون مهارت خاصی هستند و با مشکل اشتغال درجامعه مواجه می شوند، گفت : از ترم دوم سال تحصیلی مراکز این دانشگاه در اسفندماه، فقط به درخواست رشته هایی که محیط کار داشته باشند، مجوز داده خواهد شد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود :مجموعه فولادین ذوب آمل به عنوان یک مجموعه بزرگ تولیدی وصنعتی با اشتغالزایی چند هزار نفر دارای یک مرکز علمی کاربردی مستقل هست که دیگر مجموعه ها نیز باید به همین شکل باشند ورشته های مرتبط با نوع فعالیت که فارغ التحصیلان آن حداقل بتوانند جوابگو نیاز داخلی باشد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت : در مراکز زیرپوشش این دانشگاه ، اصول تدریس بر نیازهای جامعه تعریف شده ودانشجو نیز متناسب با تنوع شغل های جامعه تحصیل می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها