حریم و بستر بشار رفع تصرف می شود

در آینده نزدیک حریم و بستر رودخانه بشار یاسوج بطور کامل رفع تصرف می شود.
کد خبر: ۹۰۶۷۰۳۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
رئیس کل دادگستری در جلسه شورایرفع تصرف حریم بشار یاسوج در آینده نزدیک حفاظت از حقوق بیت المال، اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: تاکنون در زمینه ساماندهی حریم رودخانه بشار اقدامات بسیار خوبی انجام شده و تلاش می‌شود به زودی بقیه حریم این رودخانه که توسط سودجویان مورد تصرف قرار گرفته است آزادسازی و در اختیار بیت المال قرار گیرد.
 
حجت الاسلام مزارعی با بیان اینکه عده‌ای سود جو علاوه بر کشت برنج و دیگر محصولات کشاورزی در حریم رودخانه بشار به برداشت بی رویه آب از بستر این رودخانه اقدام کرده اند افزود: همین عوامل موجب وقوع فاجعه زیست محیطی و تلف شدن آبزیان زیادی در رودخانه بشار شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با آزادسازی حریم و بستر رودخانه بشار یاسوج دیگر شاهد تکرار این فاجعه زیست محیطی در استان نخواهیم بود.
مزارعی همچنین با بیان اینکه دستگاه قضایی استان با جدیت در عرصه‌های های منابع طبیعی و محیط زیست ورود کرده است افزود:با این اقدام بخش زیادی از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست استان که در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی بود بازپس گیری شد.
رئیس کل دادگستری استان تصرف زمین‌های حریم محور‌های مواصلاتی و جاده‌های استان از طریق ساخت بنا و راه اندازی قهوه خانه را یکی دیگر از ترفند‌های سودجویان دانست و اضافه کرد: ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری موظف شدند از هر گونه تعرض به حریم راه‌ها به موقع جلوگیری کرده و در صورت نیاز به دستگاه قضایی انعکاس داده تا با متخلفان برخورد قاطع قانونی شود.
حجت الاسلام مزارعی همچنین با تاکید بر ضرورت ساماندهی پسماند‌ها شهری یاسوج بیان کرد: شهرداری مکلف شد به مدت یک ماه تا پیش از شروع فصل بارندگی به ساماندهی این پسماند‌ها اقدام کند.
وی یکی دیگر از مشکلات پیش روی شورای صیانت از حقوق بیت المال را ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم روستا‌ها دانست و گفت:به همین منظور کارگروهی متشکل از بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی در آینده نزدیک تشکیل می‌شود.
ارسال نظرات