مدیر عامل کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک استان تهران:

همایش شیرخوارگان حسینی در مهد های کودک بهزیستی فرهنگ مهدویت را ترویج می کند

خبرگزاری بسیج: مدیر عامل کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک استان تهران گفت: فرهنگ مهدویت به عنوان یک محتوای آموزشی مناسب در مهدهای کودک برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۶۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

سید احمد رضا محمدیان، مدیر عامل کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک استان تهران با بیان این مطلب گفت: بالغ بر 800 مهد کودک زیر نظر بهزیستی استان  فعالیت می کنند و حدود 50 هزار کودک در این مراکز از آموزش های رشد و تکامل یکپارچه کودکان بهره مند می شوند بر این اساس یک محتوایی را که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش هم هست برای تمام مهد های کودک در نظر گرفته شده و همایش فرهنگ مهدویت هم به عنوان یک محتوای آموزشی مناسب برای سال تحصیلی 97-98 برگزار می شود.  

وی اظهار داشت: سه شاخصه اصلی شامل محتوای دینی و رشد معنوی کودکان، تشکیل پرونده کودک و ارزیابی ورود و خروج کودک و بسته رشد و تکامل از جمله شاخصه های آموزشی در مهد ها است. در بسته آموزشی هم سعی شده به تمام ابعاد رشد همه جانبه کودک توجه شود و در کنار اینها از مجموعه کمک آموزشی برای تکمیل محتوای آموزشی آنها استفاده می شود.

  

محمدیان بازی و سرگرمی را یکی از ابزارهای مهم آموزش قبل از دبستان برشمرد و گفت: بازی در مهدهای کودک نقش مهم و اساسی دارد  و در محتوای آموزشی امسال این موضوع رعایت شده و از کتاب دایره المعارف بازی در مهدهای کودک استفاده می کنیم که بر این اساس تمام آموزش ها به صورت غیر مستقیم در اختیار کودکان قرار می گیرد.

وی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و سه ساله های حسینی را از جمله برنامه های معنوی و دینی برای آشنایی کودکان با اهل بیت و موضوعات دینی و اسلامی برشمرد و گفت: همه ادیان قائل به وجود یک منجی هستند ما شیعیان نیز معتقدیم خداوند مخلوقات خود را بدون راهنما و حجت قرار نداده است و معتقدیم که یک امام حی داریم که حاضر و ناظر بوده و فقط از نظرها غایب است ؛ لذا مهدویت و انتظار شاخصه شیعیان و پیروان اهل بیت است.

محمدیان افزود: مهدهای کودک تنها مراکزی هستند که به رشد همه جانبه کودکان توجه دارند و فقط یک بعد آموزشی را در نظر نمی گیرند. بلکه به ابعاد رشد جسمانی و حسی حرکتی اجتماعی، معنوی و غیره توجه می شود. در همین چارچوب کتب یا محتوایی را که در نظر گرفته ایم سه هدف را در بر می گیرد و سه شاخصه اصلی محتوای دینی و رشد معنوی کودکان، پرونده کودک که یک ارزیابی ورود و خروج کودک را ثبت می کنیم و پکیج رشد و تکامل که در این پکیج سعی شده تمام ابعاد رشد همه جانبه کودک دیده شود در کنار اینها از مجموعه کمک آموزشی هم برای تکمیل محتوای آموزشی آنها استفاده می کنیم و همه اینها یک پیش شرط اصلی دارد که این محتواها به تایید وزارت آموزش و پرورش هم می رسد ابزار آموزش قبل از دبستان بازی است که در مهدهای کودک نقش مهم و اساسی دارد در ارتباط با آموزش عملی مطالب و پرهیز از آموزش های تئوری که باعث خسته شدن کودک می شود، در محتوای امسال این موضوع رعایت شده و یک کتاب به عنوان دایره المعارف بازی داریم و مهد های کودک بر همان اساس عمل می کنند و تمام آموزش های خودشان را به صورت غیر مستقیم در اختیار کودکان قرار می دهند.

در ارتباط با آموزش بحث مهدویت و آشنایی کودکان با این مهم، مهدکودک ها مجاز هستند اردوهای نیم روزه و نهایتا یک روزه بازدید از مراکز دینی و مذهبی و اماکن مقدسه را برگزار کنند.  

 

 

 

 

ارسال نظرات