عبادی:

تا وقتی محدودیت بانک‌های جهانی وجود دارد پیوستن به FATF جز ضرر چیزی ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: : پیوستن به FATF با توجه به محدودیت های بانک های جهانی در قبال ایران چیزی جز ضرر برای ما نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۶۵۷۷۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمد باقر عبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ گفت: موضوع پیوستن به Fatf در روز یکشنبه مطرح و نظرات مخالف وموافق ارائه می شود. مجلسی ها نیز در جهت نفع مردم ایران حرکت خواهند کرد و اقداماتی را انجام می دهند.
عبادی اضافه کرد: پیوستن به Fatf با توجه به اینکه بانک های جهانی با ما کار نمی کند تنها برای ما محدودیت ایجاد می کند و در این بین رابطه بانکی وجود ندارد که بخواهیم از آن استفاده کنیم. در نتیجه پیوستن به این گروه با وجود تحریم ها تاثیری سوء خواهد داشت.
وی افزود: پیوستن به این گروه نه تنها مزایایی ندارد بلکه مورد تحریم بیشتر قرار خواهیم گرفت. برای مثال بعد از پیوستن به این گروه باید تعهداتی را قبول کرده و اجرا کنیم و در صورت انجام ندادن آن ها بهانه گیری کرده و به دلیل انجام ندادن تعهدات مجدد ما را مورد تحریم قرار می دهند. فلذا اگر برجام وجود داشت و همه طرف های برجام به تعهداتشان پایبند بودند پیوستن به این گروه می توانست موثر باشد اما در این وضعیت صرفا جز ضرر چیزی عاید ایران نمی شود.

ارسال نظرات