خطیب نماز جمعه هرات:

نیروی انتظامی پاسدار امنیت و اقتدار کشور است/امام سجاد (ع) سفیر و معرف حماسه عاشورا بود

خطیب نماز جمعه هرات با گرامیداشت روز نیروی انتظامی است، اظهار داشت: نیروی انتظامی پاسدار امنیت و اقتدار کشور است. یک نیروی برخواسته از دل مردم، خدمت گذار مردم و همراه مردم در تمام صحنه ها است.
کد خبر: ۹۰۶۵۴۲۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه‌های این هفته خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش کرد.

حجت الاسلام محمد علی جعفری با بیان اینکه بهترین توشه سفر آخرت تقوا و پرهیزگاری است به تببین آیه ۱۹۷ سوره بقره پرداخت و اظهار داشت: بر طبق این آیه باید صاحبان تفکر تقوا پیشه کنند و در همه امور پرهیزگاری را در راس کار‌ها قرار دهند.

امام جمعه هرات با اشاره به روز شهادت امام سجاد (ع) عنوان کرد: ایشان سفیر حماسه بزرگ عاشورا بودند و اگر امام سجاد و حضرت زینب (ع) نبودند از جریان و حماسه کربلا چیزی باقی نمانده بود.

وی مهم‌ترین رسالت امام سجاد بعد از واقعه کربلا را در دو چیز عنوان و افزود: دفاع از دین و حریم اهل بیت و دوم مسئله ابلاغ پیام نهضت حسینی ار مهمترین رسالت‌های این امام همام بعد از واقعه عاشورا بود.

جعفری با بیان اینکه قیام امام حسین (علیه السلام) به وسیله امام سجاد (علیه السلام) تبیلغ و تبیین شد، خاطر نشان کرد: امام زین العابدین (ع) از طریق دعا و ترویج معارف اسلامی توانست راه امام حسین و نهضت عاشورا را زنده نگه دارد.

خطیب نماز جمعه هرات با گرامیداشت روز نیروی انتظامی است، اظهار داشت: نیروی انتظامی پاسدار امنیت و اقتدار کشور است. یک نیروی برخواسته از دل مردم، خدمت گذار مردم و همراه مردم در تمام صحنه‌ها است.

وی افزود: به فرمود: ه مقام معظم رهبری نیروی انتظامی باید مظهر عزت، اقتدار و وحدت باشد.

حجت الاسلام جعفری در خطبه‌های دوم به عوامل بازدارنده که باعث می‌شود دشمنان از ملت و نظام ایران بترسند و از قدرت آن واهمه داشته باشند، اشاره و گفت: ملتی که در خط اسلام ناب محمدی (ص) باشد باید همه افراد و نیرو‌های آن بسیجی باشند.

خطیب نماز جمعه هرات اظهار داشت: ایمان و توکل به خداوند، حضور میلیونی در همه عرصه‌ها و تقویت نیرو‌های نظامی و تجهیزات نظامی میتواند از مهمترین عوامل بازدارنده باشد که دشمنان از ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران واهمه داشته باشند.

حجت الاسلام جعفری به قدرت و عظمت ایران در تمام عرصه‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: بر طبق گفته رهبر معظم انقلاب عظمت ایران؛ نه فقط در زمان حال، عظمت ایران یک امر تاریخی است در طول زمان. کشور عزیز ما توانسته است در عرصه علم، در عرصه فلسفه، در عرصه سیاست، در عرصه هنر، در عرصه پرچمداری علوم انسانی توانسته است در میان ملت‌های مسلمان و در برهه‌ای از زمان در میان همه ملت‌های جهان سرافراز بایستد و این مربوط به زمان ما و دوران تاریخی است به استثنای ۲۰۰ سال قبل از انقلاب، در دوران قاجار و پهلوی که در این دوران عظمت ایران پایمال شد.

جعفری عنوان کرد: رهبری فرمودند: شکست ناپذیری ملت ایران که البته این به برکت اسلام است. این شکست ناپذیری را می‌شود در پیروزی ملت ایران در انقلاب بزرگ اسلامی، پیروزی ملت در دفاع مقدس و ایستادگی در طول ۴۰ سال توطئه دشمنان مشاهده کرد.
ارسال نظرات