خبرهای داغ:
عضو شورای کلانشهر تبریز:

مسجد باید نوعی فرهنگسرا باشد

عضو شورای کلانشهر تبریز در مراسم کلنگ زنی ساخت مسجد فرشته جنت با تاکید بر این که شهرداری برای پرداخت به مسائل فرهنگی لازم نیست که فرهنگسرا احداث کند، گفت: ما این هزینه ها را برای مساجدی، با عنوان پایگاه فرهنگی اجتماعی هزینه کنیم و بخشی از مسجد باید به عنوان فرهنگسرا باشد.
کد خبر: ۹۰۶۴۶۹۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، عبدالله تقی پور  با بیان این که، مساجد به عنوان پایگاه عبادی اجتماعی تلقی می شود، اظهار داشت: قطع و یقین وظایف خطیری برای شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی تعریف شده است که بخش عمده آن موضوع مسائل فرهنگی است.

وی با تاکید بر این که شهرداری برای پرداخت به مسائل فرهنگی لازم نیست که فرهنگسرا احداث کند، تصریح کرد: ما این هزینه ها را برای مساجدی، با عنوان پایگاه فرهنگی اجتماعی هزینه کنیم و بخشی از مسجد باید به عنوان فرهنگسرا باشد.

تقی پور اضافه کرد: اگر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام است، زیبنده نیست که نمای مساجد آن با مغازه هاییی زینت داده شود که بخش عمده آن به ضعف مدیریتی بازمی گردد.

وی لحاظ تمام کاربری های فرهنگی و مذهبی را در مساجد ضروری و بدون مغایرت با کاربری مسجد عنوان کرد و ابراز داشت: حرم مطهر امام رضا(ع) کاربری های مختلف وجود دارد و این فرهنگ را  نیز باید در مساجد کشور تسری دهیم.

تقی پور خاطرنشان کرد: نباید به احداث چند صد متر مسجد دلخوش کنیم و شورا شهر و شهرداری اگر می خواهند به دنبال ایجاد زیرساخت های اساسی فرهنگی باشند، هیچ مغایرتی ندارد هزینه ها را در این بخش صرف کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها