ایجاد پیست مسابقات عملیاتی ورزشی آتش نشانی

نقاط کور امدادرسانی در منطقه 20 مرتفع می شود

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از ایجاد مرکز تخصصی برای مسابقات عملیاتی ورزشی آتش نشانی با استفاده از پتانسیل حریم و رویکرد تقویت گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۸۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار در جریان دیدار با آتش نشانان منطقه 7 عملیاتی ضمن تبریک روز آتش نشان گفت: حفظ قدرت بدنی و آمادگی جسمی آتش نشانان بسیار اهمیت دارد و مدیریت شهری منطقه برای ایجاد فضای مناسب برای تمرینات تخصصی و مسابقه های عملیاتی، آمادگی لازم را دارد.

 

افشار افزود: ایجاد پیست تخصصی برای مسابقات عملیاتی و ورزشی ویژه آتش نشانان در محدوده حریم در جذب گردشگر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

وی مسئولیت پذیری و ایثار را از ویژگی های خاص آتش نشانان برشمرد و گفت: افزایش امنیت موجب افزایش حس تعلق شهروندان به محل زندگی، شهر و نظام می شود که آتش نشانان در تحقق این مهم نقش مهمی دارند.

 

افشار به اهمیت مباحث آموزشی و پیشگیری از رخداد حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط روز بایستی به سمت بهره گیری از روش دفاع غیر عامل با استفاده از مشارکت های مردمی و سرمایه های اجتماعی نظیر شورایاران حرکت کنیم.

 

وی ادامه داد: وجود مجتمع های مسکونی و انبوه سازی، تهدید منطقه به شمار می آید که می توانیم با ارائه آموزش های لازم و تخصصی، این جمعیت ساکن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

 

افشار با اشاره به اینکه مردم خودشان باید مطالبه گر مباحث ایمنی شوند، افزود: تمامی ساختمان های سرای محله در اختیار شماست و می توانید برای فعالیت های آموزش شهروندی از آنها استفاده کنید.

 

نقاط کور امدادرسانی در منطقه 20 مرتفع می شود

 

وی بررسی نقاط کور در زمان های امدادرسانی و افزایش ایستگاه های آتش نشانی در منطقه 20 را در دستور کار قرار داد و گفت: خدمات رسانی به محدوده حریم و روستاهای حاشیه شهرری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که تلاش می کنیم با تعامل با فرمانداری ویژه شهرری، بررسی لازم برای جانمایی و احداث ایستگاه های آتش نشانی در این محدوده انجام شود.

 

افشار افزود: امروزه علاوه بر آتش سوزی و حوادث غیرمترقبه دیگر، خطر تکنولوژی نیز زندگی شهروندان را تهدید می کند که لازم است مجموعه های آتش نشانی با دانشگاه ها و مراکز علمی پروتکل های ویژه ای را امضاء کنند و در خصوص مدیریت حوادث پیشگام شوند.

 

شهردار منطقه 20 به همراه تعدادی از مدیران ارشد مدیریت شهری منطقه به مناسبت روز آتش نشان با حضور در ایستگاه 14 و اهداء گل، از آتش نشانان منطقه 7 آتش نشانی قدردانی کرد.

 

حضور در مانور نمایشی که از سوی بانوان آتش نشان برگزار شد و نمایشگاهی متشکل از خدمات آموزشی ایستگاه های آتش نشانی از حاشیه های این دیدار بود.

 

 

ارسال نظرات