طراحی و ساخت اپلیکیشن زبان اشاره برای استفاده ناشنوایان

خبرگزاری بسیج: معاون توانبخشی بهزیستی کشور، با قدردانی از خدمات مرحوم جبار باغچه بان به جامعه ناشنوایان، خواستار نامگذاری یکی از خیابان های محل سکونت یا کوچه محل آرامگاه بنیان‌گذار نخستین مدرسه ناشنوایان ایران، شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۹۵۳
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱

دکتر حسین نحوی نژاد در مراسم گرامیداشت روزجهانی ناشنوایان که با حضور جمعی از مسئولان بهزیستی کشور، استان تهران، شهرستان ری و ناشنوایان فرهیخته در محل آرامگاه جبار باغچه بان، در محله چشمه علی برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته اشاعه زبان اشاره، از طراحی اپلیکیشن ویژه افراد ناشنوا و دارای اختلالات شنوایی خبر داد و گفت: این اپلیکیشن به سفارش سازمان بهزیستی کشور با حدود 2000 واژه طراحی و آماده بهره برداری شده است که به صورت رایگان در اختیار ناشنوایان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: زبان اشاره به صورت واحد نیست و با توجه به قومیت ها و ملیت ها و فرهنگ های بومی و محلی مختلف حتی کلمات ساده ممکن است مفاهیم مختلفی داشته باشد بنابر این رسمی بودن زبان اشاره در مجلس به تصویب رسید و تصمیم گرفتیم برای کاهش مشکلات و احصاء حقوق این قشر جامعه اپلیکیشن زبان اشاره را طراحی و تولید کنیم که براساس قانون باید از رابط ناشنوایان در مراکز مختلف کمک بگیریم تا حقی از افراد ناشنوا در زمینه های فرصت های شغلی، تحصیلی، رفاهی، بهداشت و ... ضایع نشود.

 

 

ارسال نظرات