خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

مسئولان باید فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه کنند/ اداره فرهنگ و ارشاد در زمینه دفاع مقدس تلاش بسیار کند

امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: بر تمامی ارگان‌ها و مسئولان متولی فرهنگ لازم است تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنند.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۶۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته اظهار کرد: یاد کردن بسیار آخرت و معاد سبب می‌شود تا تقوا و خدا ترسی در وجود انسان‌ها نهادینه شود.

وی با اشاره به دوستی دینی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید مردم همواره به زندگی خود مشغول هستند و قیامت به یکباره وارد می‌شود و در این حین کسانی که رفاقتی از باب دین دارند در قیامت نیز دوستی آنان باقی خواهد ماند.

خطیب جمعه ارومیه ادامه داد: کسانی که به خاطر منافع دنیوی با یکدیگر دوستی می کنند در قیامت با یکدیگر دشمن می‌شوند از این رو می گویند دوستی که بر پایه احکام دین نباشد در صحرای محشر تبدیل به عداوت و دشمنی خواهد شد.

وی  با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس و تولید محتوای مناسب با آن افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، ما باید در زمینه دفاع مقدس تولید محتوای موثر و اثرگذار داشته باشیم تا دشمنان نتوانند هر طور که دلشان می‌خواهد جنگ را تحریف و روایت کنند از این رو  باید راوی جنگ هشت ساله باشیم.

قریشی ادامه داد: حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف هستند در زمینه تولید آثار فاخر دفاع مقدس تلاش فراوانی کنند.

همچنین وی گفت: اگر بتوانیم صدای شهدا را به گوش مردم برسانیم، می توانیم مردم و جامعه را به نشاط آوریم.

امام جمعه ارومیه اذعان کرد: بر تمامی ارگان‌ها و مسئولان متولی فرهنگ لازم است تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات