برگزاری دومین سال طرح «رویش حسینی، اجتماع مردم و ایده پردازی فرهنگی» همزمان با مراسم محرم +عکس

چهارده هیات در سطح کشور همزمان با برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال، برای دومین بار کارکرد هیأت مذهبی در حل معضلات اجتماعی جامعه را عملیاتی و اجرایی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۵۹۲۷۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید باقری مسئول طرح رویش حسینی در رابطه با روش اجرای این طرح، گفت: روش کار به این صورت است که در کنار شبکه‌های اجتماعی وسایت، هر هیات غرفه‌ای با نام رویش حسینی دارد که ارتباط مستقیم با مردم برقرار می‌کند و به جذب ایده‌های مردمی در محور‌های مشخص شده می‌پردازد، سپس پالایش ایده‌ها توسط متخصصین و کارشناسان آن حوزه آغاز و ایده‌های منتخب و کارآمد برای حضور در همایش ایده پردازان که در دهه دوم محرم برگزار می‌شود، انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح که برای دومین بار در چهار هیات دانشجویی هیات شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت، هیات میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع)، هیات الزهرا دانشگاه شریف و هیات رهروان با شهدا دانشگاه امیرکبیر و ده هیات مردمی در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌گردد. پس از انجام همایش در محل دانشگاه علم و صنعت، کارشناسان به ارزیابی و انتخاب ایده برتر می‌پردازند. در انتها برای پیاده سازی و اجرای آن ایده از کمک‌های مردمی استفاده خواهد شد و پس از مراسم محرم، از اربعین حسینی تا فاطمیه ۹۷ با نظارت و هماهنگی تیم رویش حسینی، ایده تیم منتخب عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های مختلفی که مردم با آن‌ها سروکار دارند و با مشکلات و معضلات آن آشنا هستند به عنوان محور‌های طرح انتخاب می‌شوند و شرکت‌کنندگان در طرح باید در این محورها، ایده‌های خود را ارسال کنند.

همزمان با اجرای این طرح و در دهه محرم حضور اعضای هیات علمی متخصص دانشگاه علوم پزشکی تهران برای معاینه و ویزیت رایگان عزاداران حسینی تجلی این امر بوده است که اگر هر شخص توان خود را به کار بگیرد مشکلی هرچند کوچک، از سطح منطقه و کشور برطرف خواهد شد.

باقری اضافه کرد: کارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی و دین در حل مسایل روز جامعه؛ مردم‌محوری در حل مسائل اجتماعی و دغدغه‌مندی همگانی برای حل مشکلات؛ ایجاد پایگاهی مردمی و رسمی جهت بیان مطالبات مردم و آموزش صحیح مطالبه گری به آنها؛ استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه برای حل مسائل اجتماعی فرهنگی؛ فعال‌سازی پتانسیل مراکز مذهبی (هیأت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها) و نقش آفرینی آن‌ها در جامعه؛ شناسایی افراد مستعد و خلاق از دل مردم و الگوسازی طرح رویش حسینی و ارایه مدلی کارآمد برای پیاده سازی در سطح کل کشور؛ به عنوان اهداف این طرح در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات