اجتماع پنجشنبه عاشورائیان سوادکوه در امامزاده عبدالحق(ع) زیراب مصادف با سوم محرم الحرام

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی از برگزاری پنجمین اجتماع بزرگ عاشورائیان در روز سوم محرم در آستانه امام‌زاده عبدالحق(ع) زیراب خبر داد و این اجتماع را عاملی برای اتحاد بیشتر میان اقشار مختلف مردم دانست.
کد خبر: ۹۰۵۷۰۹۸
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه زیرآب شور و شعور را در عزای حسینی مکمل هم دانست و گفت: عاشورا و تکرار عزای حسینی برای حیات اسلام ضروری است.

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، در گفتگویی از برگزاری پنجمین اجتماع بزرگ عاشورائیان در روز سوم محرم در آستانه امام‌زاده عبدالحق زیراب خبر داد و این اجتماع را عاملی برای اتحاد بیشتر میان اقشار مختلف مردم دانست.

امام جمعه بخش زیراب شهرستان سوادکوه با بیان اینکه عزاداری‌ها هر ساله در ماه محرم و صفر در همه مساجد و حسینه‌های شهر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اما جمع شدن همه عزاداران از هر قشر، محله و روستایی در یک مکان، وحدت بیشتری میان مردم ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به پیام "هل من ناصر ینصرنی" را امام حسین (ع) در آخرین لحظات جنگ در روز عاشورا، گفت: این پیام علاوه بر اتمام حجت در میان سپاهیان یزید در آن زمان، پیامی برای تمام مردم مسلمان در طول قرون و اعصار بوده و این اجتماع عاشورائیان نیز در راستای لبیک به امام حسین (ع) است.

رضایی با بیان اینکه شور و شعور در عزای حسینی مکمل هم هستند، ماندگاری دین اسلام را به عاشورا و برپایی هرساله عزاداری برای امام حسین (ع) دانست و افزود: همچنان که تنفس برای حیات فرد امری ضروری است و باید دائما تکرار شود، عاشورا و تکرار عزای حسینی نیز برای حیات اسلام ضروری است.

وی با اشاره به جمعیت بیست میلیونی اربعین حسینی، آن را اجتماع بی‌نظیر از ابتدای خلقت تاکنون عنوان کرد و افزود: دشمن از این اجتماع هراس داشته و سعی دارد با تبلیغات مردم را از آن جدا کند اما علی‌رغم همه تبلیغات سوء، جوانان عاشقانه در راه امام حسین (ع) عزاداری و دشمن را مایوس می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه عاشورا ابعاد مختلفی دارد، از جمله ابعاد آن به عرفان، وفاداری، محبت به خانواده و اهل بیت، اقامه واجبات، حجاب، دفاع از دین با تمام وجود و داشته‌ها و استقامت در راه خدا اشاره کرد و افزود: فرهنگ عاشورا یک فرهنگ مردمی است و این فرهنگ در تمام دنیای اسلام وجود دارد و مختص به یک دولت و کشور نیست.

امام جمعه شهر زیراب دو عامل ایستادگی شیعیان در مقابل استکبار را  ناشی از نگاه خونین (واقعه عاشورا) و نگاه سبز (انتظار برای امام زمان (ع)) عنوان کرد و با اشاره به اقتدار کنونی ایران در جهان، گفت: جوانی که از مجلس امام حسین (ع) برخیزد می‌تواند در برابر استکبار بایستد و پیروزی‌های بزرگ کشور به لطف همین مجلس‌ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها