مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:

همایش توجیهی و آموزشی ویژه مداحان در شهرستان های استان تهران برگزار می شود

خبرگزاری بسیج: همایش ویژه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به منظور توجیه، آماده سازی و ساماندهی مداحان در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم عزاداری شهادت سالار شهیدان امسال قبل از آغاز ماه محرم در سطح شهرستان های استان تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۵۶۵۹۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمد حاج ابوالقاسمی مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان این مطلب افزود: همایش و نشست تخصصی ویژه مداحان در تالار شیخ صدوق (ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) نیز با سخنرانی آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد. 

وی با تشریح فعالیت های سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، گفت: این سازمان همزمان با دیگر سازمان های بسیج مداحان کشور تشکیل شد و در مدت حدود 6 سال موفق شدیم در تمام شهرستان های استان تهران کانون بسیج مداحان را راه اندازی کنیم که تا کنون مشخصات قریب 7000 مداح بسیجی در سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) ثبت شده است.

حاج ابوالقاسمی با بیان اینکه مداحان ما بسیجی وار رسالت خود را انجام می دهند و با تفکر بسیجی اهداف اهل بیت را در جامعه پیاده می کنند، گفت:خوشبختانه در تمام شهرهای استان مجموعه زیادی از ذاکران و مادحان اهل بیت به عنوان بسیجی مداح مشغول فعالیت هستند و در راستای اهداف عالیه اسلام و انقلاب و پیروی از ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای گام بر می دارند.

وی به ساماندهی مداحان بسیجی، اشاره کرد و گفت: برای افرادی که در سامانه این مجموعه ثبت شده اند پرونده تشکیل داده ایم که پس از مدتی از عنوان مداح بسیجی عادی به مداح بسیجی فعال تغییر عضویت داده می شوند و یک سابقه ماندگار برای آنان در بسیج خواهد بود.

  این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از کارهایی را که بسیج مداحان امسال شروع کرده انتشار فصلنامه تخصصی ویژه مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) است که در کانون های بسیج شهرستان ها توزیع می شود. محتوای این نشریه در زمینه آموزش، نوع فعالیت ها، نوآوری ها و... است که کانون های شهرستانها با مطالعه مطالب این ویژه نامه از نوآوری و تجربیات سایر کانون ها استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای پیشرفت بیشتر و رفع ایرادات و نواقص مداحان نشست هایی در سطح شهرستان ها با حضور نخبگان مداحی و پیشکسوتان برگزار می کنیم که ارائه پیشنهادها و طرح های آنها در این جلسات می تواند راهگشا و رشد   فرهنگ مداحی و رسالت نوکری اهل بیت (ع) را به دنبال داشته باشد.

در این همایش ها پیرغلامان و مداحان پیشکسوت در زمینه های گوناگون مداحی، مقتل شناسی و ... تجارب و دیدگاه های خود را در ارتباط با ادبیات مداحی و شعری بیان کرده و نحوه استفاده از کتب مقتل و پیاده کردن مقاتل بیان می کنند. همچنین کسانی که در دعا خوانی و مناجات خوانی تخصص دارند تجربیات خود را در اختیار مداحان جوان قرار می دهند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: با کسانی هم که در سازمان بسیج مداحان عضویت ندارند نیز تعامل داریم و از هنر آنان در مجالس و همایش ها استفاده لازم را می بریم و بعضا اگر احیانا شئونات اسلامی در مورد عزاداری برای اهل بیت را رعایت نکنند و در خواندن افراط و تفریط داشته باشند و رفتار غیر معمول و غیر معقول که در شان مجالس اهل بیت نباشد از آنها سر بزند و یا مطالبی خوانده شود که دروغ و بدعت باشد از طریق کمیته ای که در این ستاد فعال است افراد را راهنمایی و ارشاد می کنیم.

حاج ابوالقاسمی آموزش مداحان را یکی از اصول و اولویت های سازمان بسیج مداحان دانست و گفت: در این خصوص واحد آموزش سازمان بسیج مداحان برنامه های متنوع و مفیدی برای آموزش های فصلی ذاکران اهل بیت طراحی می کند و به مجمع الذاکرین شهرها اعلام می شود که در همایش هایی باحضور مداحان جوان و پیشکسوت همه دور هم جمع می شوند مداحی می کنند و استاد نحوه خواندن آنها را مدیریت و ایرادات آنها را گوشزد می کند که در مجموع  باعث رشد ذاکران هر شهر خواهد شد.

این مداح و ذاکر پیشکسوت اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: بخشی هم به نام واحد تحلیل و بررسی داریم که جریانات انحرافی از جمله جریان های انحرافی شیرازی ها، قمه زنی و... را شناسایی و به کمیته هایی که مسئولیت برخورد با این جریانات را دارند معرفی می کند.

 

 

ارسال نظرات