در قالب "رزمایش خدمت" استان البرز ؛

عزم گروه‌ جهادی «شهدای اقتدار» برای تبدیل تلخی محرومیت «روستای گونی» اخترآباد به شیرینی

همزمان با رزمایش عاشورایی بسیج و سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) روستای «گونی» ، در منطقه اخترآباد ماهدشت از داشتن نیازهای اولیه زندگی مانند برق ، حمام و سرویس بهداشتی محروم هستند اما با همت گروه‌ جهادی «شهدای اقتدار» این محرومیت رنگ می‌بازد.
کد خبر: ۹۰۵۶۰۶۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،همزمان با رزمایش عاشورایی بسیج و سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) روستای «گونی» ، در منطقه اخترآباد ماهدشت از داشتن نیازهای اولیه زندگی مانند برق ، حمام و سرویس بهداشتی محروم هستند اما با همت گروه‌ جهادی «شهدای اقتدار» این محرومیت رنگ می‌بازد.

عزم گروه‌ جهادی «شهدای اقتدار» برای تبدیل تلخی محرومیت «روستای گونی» اخترآباد به شیرینی

 این حجم از محرومیت باور کردنی نیست؛ روستایی که هرچند نامش روستای «گونی» ، در منطقه اخترآباد ماهدشت است اما محرومیت‌ها زندگی را برای اهالی تلخ کرده است. روستایی که مردمانش از داشتن نیازهای اولیه زندگی مانند برق ، حمام و سرویس بهداشتی محروم هستند.

اینجا نه تلفن همراه به درستی آنتن می‌دهد، نه لوله‌کشی گاز وجود دارد و نه آب چندانی برای آشامیدن و زندگی کردن است و در یک کلام می‌توان گفت؛ محرومیت در روستای گونی خانه کرده است اما در کنار همه این محرومیت‌ها دل‌های اهالی بزرگ است؛ محبتشان خالصانه است از آن نوع محبت‌هایی که کمتر می‌توان در دود و دم شهرهای بزرگ پیدا کرد.

به گفته احمد مصطفوی؛ مسئول گروه جهادی شهدای اقتدار شهرستان فردیس فعالیت های عمرانی ساختمان بهزیستی شهرک وحدت این شهرستان و پروژه آب رسانی اخترآباد، از مهمترین برنامه های این گروه جهادی است و ساختمان بهزیستی 8 اتاق، 4 سرویس و یک آشپزخانه دارد که صفر تا 100 فعالیت های عمرانی آن را جهادگران انجام داده اند.

عزم گروه‌ جهادی «شهدای اقتدار» برای تبدیل تلخی محرومیت «روستای گونی» اخترآباد به شیرینی

وی اظهار داشت: 16 نیروی جهادی عملیات آب رسانی در روستای گونی را انجام می دهند و 8 خیر ما را همراهی می کنند و توسط بیل مکانیکی پروژه دنبال شده و 3 چشمه تا کنون حفر شده است.

مصطفوی با اشاره به اینکه مرحله آخر طرح مذکور لوله گذاری برای اتصال آب به روستای گونی است تصریح کرد: بدون شک مردم شخصی را که برای رضای خدا فعالیت می کنند دوست دارند و جهادگران نیز از این مهم مستثنی نیستند.

مصطفوی افزود: پروژه آب رسانی 8 ماه پیش آغاز شده است و مراحل انتهایی کار را سپری می کند، 1700 متر لوله گذاری باید به منبع آب ده وصل شود.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه طرح آب رسان با هزینه دولتی قریب به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز داشت اذعان داشت: جهادگران بدون هیچگونه هزینه ای و صرفا با همراهی خیرین آن را به ثمر رسانده اند.

عزم گروه‌ جهادی «شهدای اقتدار» برای تبدیل تلخی محرومیت «روستای گونی» اخترآباد به شیرینی

نامش محبوبه ست و 2 فرزند پسر دارد که یکی در مقطع دهم درس می‌خواند و دیگری بزرگتر است. حدود یک هفته است که منزلش میزبان گروه‌های جهادی است تا سروسامانی به آن بدهند. حمامی درست کنند، آشپزخانه‌اش را سروسامان دهند و برق ساختمانش را درست کنند. 

با چای پذیرایی می‌کند، چایی که در این گرمای طاقت‌فرسا با محبتی که دارد، عجیب به جان می‌چسبد. وقتی صحبت را با وی شروع می‌کنم با چاشنی شرمندگی صحبت می‌کند و من مدام فکر می‌کنم که چرا باید برای محرومیت‌ها شرمنده باشد؟ مگر نه این است که اینان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند. 

از پیرمرد تا نوجوان، از دختر تا پسر، مرد یا زن همه از وجود جهادگران در روستا خوشحال بوده و تقاضا داشتند که در ایام تابستان جهادگران به روستای آنها سفر کنند.

 اردوهای جهادی مقصدشان محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار است و تلاش می‌کنند تا با ساخت و ساز و آبادانی در مناطق کم برخوردار محرومیت‌ها را بزدایند و خوشبختانه چند سالی است که اردوهای جهادی رنگ و بوی بیشتری گرفته و کمتر دانشجو و طلبه را می‌توانی پیدا کنی که به این اردوها نرفته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها