امام‌جمعه موقت اردکان:

دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد کند/ انقلاب اسلامی ما از نهضت عاشورا سرچشمه گرفته است

امام‌جمعه موقت اردکان با اشاره به گرانی و فشارهای اقتصادی بر مردم گفت: از دستگاه قضایی انتظار داریم که با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد کند و نتیجه آن نیز اعلام شود.
کد خبر: ۹۰۵۵۰۷۶
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی محیطی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه گفت: تقوا یعنی مطیع خداوند بودن و دستورات الهی را اجرایی کردن و از فرمان شیطان پرهیز کردن.
وی افزود: مسیر خدا صراط مستقیم است. راه انبیا و ائمه راه مستقیم است هر کس در این راه حرکت کند قطعاً سود می‌برد و هر کس در هر پست و مقام و لباسی در غیر از مسیر انبیا و اولیای الهی حرکت کند قطعاً هم خودش ضرر خواهد کرد و هم به دیگران ضرر خواهد زد.
امام‌جمعه موقت اردکان با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: باید خودمان را برای استفاده هرچه بیشتر از مجالس عزاداری سیدالشهدا (علیه‌السلام) آماده کنیم. آن حضرت کشته نشد که ما فقط سینه و زنجیر بزنیم و به چیزهای ظاهری اکتفا کنیم. قیام حضرت امام حسین (علیه‌السلام) درس‌های بزرگی دارد که این درس‌ها حاصل نمی‌شود مگر با استفاده از خطبا، مبلغین و مداحان خوبی که مردم و به‌ویژه جوانان را با نهضت عاشورا آشنا کنند.
وی اظهار داشت: سعی کنیم که در هیئت‌ها مداح سالاری و مداح محوری ایجاد نشود. جوانان ما امروز به مسائل و احکام دینی و فلسفه نهضت عاشورا نیاز دارد. بزرگ‌ترین درس عاشورا در طول تاریخ این بود که همیشه حق بر باطل پیروز است. انقلاب اسلامی ما نیز نشئت‌گرفته از همین درس صحنه عاشوراست.
حجت‌الاسلام‌ محیطی تصریح کرد: حضرت امام حسین (علیه‌السلام) به ما درس دادند که در میدان جنگ از کمی نیرو نترسید. امروز نیز شاید کشور و انقلاب ما در دنیا حامیان زیادی نداشته باشد اما ما در دنیا عزیز و سربلند هستیم. آن حضرت به همه ما درس دادند که از شهادت درراه خدا نترسید. ما باید ابتدا سیدالشهدا (علیه‌السلام) را بشناسیم بعد عزاداری کنیم. مسئولین ما باید بدانند که اگر مقتدا و امام ما سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه‌السلام) است نباید در مقابل دشمن کوتاه بیایند. ما اکنون تحت‌فشار اقتصادی هستیم ولی در دنیا عزیز هستیم. بیشترین مشکلات کشور ما معنوی است. ما ازنظر مادی دارای ذخایر و منابع بسیار خوبی هستیم ولی به خاطر تکیه به اجانب مشکلات ما روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
وی به همگان توصیه کرد که در این ماه محرم و صفر برای قرائت زیارت عاشورا مقید باشند. سعی کنیم با اخلاص عزاداری کنیم. صحنه عاشورا از اخلاص و فداکاری موج می‌زند. در عزاداری‌ها وقت را رعایت کنیم. طولانی شدن عزاداری‌ها مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت. از ایجاد مزاحمت و سروصدای بیش‌ازحد در اطراف حسینیه‌ها و معابر عمومی خودداری کنیم.
خطیب جمعه اردکان در ادامه با اشاره به دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در این دیدار نکات مهمی در مورد جنگ اقتصادی بیان کردند. خطاب به دولتمردان تصریح کردند که برای گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی کشور ارتباط و ادامه مذاکره با اروپا ایرادی ندارد اما باید ضمن ادامه این کار از آن‌ها درباره مسائلی نظیر برجام یا اقتصاد قطع امید کنید. ایشان با اشاره به برخی از مشکلات مدیریتی و عوارض ناشی از ضعف‌های مدیریتی بر استفاده از مدیران توانمند تأکید کردند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید تلاش همه‌جانبه‌ای در حمایت از کسب‌وکار و بسته شدن منافذ فساد صورت گیرد. باید تکیه‌بر نفت را کم و قطع کرد. باید به جوانان انقلابی داخل کشور تکیه کرد.
حجت‌الاسلام‌ محیطی با اشاره به لزوم برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: اگر با تخم‌مرغ دزدها برخورد شده بود امروز شتر دزد نمی‌شدند. 30 درصد از مشکلات اقتصادی امروز کشور ما مربوط به آمریکا و برجام و کشورهای اروپایی است. 70 درصد آن مربوط به مشکلات داخلی است. انتظار ما از دستگاه قضایی این است که در برخورد با مفسدان اقتصادی قاطعانه عمل کند. امروز هم مفسدان اقتصادی وابسته به هر گروه و جناحی و هر شخصیتی که باشند باید با آن‌ها قاطعانه برخورد شود و نتیجه آن نیز به مردم اعلام گردد. ما منتظر ارائه برنامه خوب و دقیق مسئولین برای کنترل اوضاع اقتصادی کشور هستیم. امروز گرانی و فشار اقتصادی کمر عده‌ای را خم کرده است.
وی گفت: در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم و جشن عاطفه‌ها برپاشده است. بسیاری از خانواده‌ها در تهیه لوازم‌التحریر، کیف، کفش و پوشاک برای دانش آموزان خود دچار مشکلات زیادی هستند. از مردم همیشه درصحنه می‌خواهیم که با کمک به نیازمندان لبخندی را بر چهره دانش آموزان محروم بنشانیم.
حمله احتمالی آمریکا به سوریه، گرامی داشت سالروز وفات آیت‌الله طالقانی اولین امام‌جمعه تهران، شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی، شهادت شهدای 17 شهریور و شهادت شهید محمد خیابانی از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه موقت اردکان به آن‌ها اشاره کرد.
ارسال نظرات