توسعه کتابخانه ها و مطالعه یک امر واجب در جامعه است

خبرگزاری بسیج: فرماندار شهرستان ری در مراسم افتتاح کتابخانه باقرشهر اظهار داشت: یکی از مولفه های مهم در توسعه ، بحث مطالعه و کتابخوانی است.
کد خبر: ۹۰۵۴۴۰۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛

هدایت الله جمالی پور فرماندار شهرستان ری هم در این مراسم اظهار داشت: ما هرچقدر بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در کشور گسترش بدهیم به توسعه کشور و اصلاح فرهنگ و همچنین ارتقای نگاه عمومی جامعه کمک خواهیم کرد چرا که هرچقدر مردم ما اهل مطالعه باشند بی شک در مقابل مشکلات مسلح تر خواهند بود لذا توسعه کتابخانه ها و مطالعه یک امر واجب در جامعه است و باید به آن توجه شود.

وی افزود: الحمدالله در جمهوری اسلامی ، نهادی همچون نهاد کتابخانه های عمومی متولی امر توسعه کتابخانه ها و ارتقای سطح فرهنگ مطالعه است که خوشبختانه در استانها هم دارای اداره کل است و امروز هم در باقرشهر کتابخانه ای به نام «عطرگل محمدی» با حمایت شهرداری و مدیریت نهاد کتابخانه های استان تهران به بهره برداری رسید.

با همت نهاد کتابخانه ها شاهد کتابخانه های خوبی در شهرها و روستاها هستیم

فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه ما همواره با کمبود مطالعه در سطح استان تهران و بویژه حواشی استان تهران روبرو هستیم تاکید کرد: الحمدلله در این چند سال اخیر با همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران و زحمات زیادی که این دوستان در گسترش این فضاها کشیدند ما هم اکنون در بسیاری از روستاهای بزرگ با همکاری دهیاریها و شوراها دارای کتابخانه هستیم.

جمالی پور تصریح کرد: بی شک با تعامل بیشتر بین نهاد کتابخانه های عمومی کشور با شهرداریها و دهیاریها ، فرمانداریها هم وارد میدان شده و برای احداث کتابخانه ها کمک خواهند کرد تا توسعه کتابخانه ها در روستاها و شهرها با سرعت بیشتری انجام بگیرد تا بتوانیم انشاالله کمبودهای فضای مطالعه عمومی در سطح استان تهران و شهرها و روستاهای بزرگ این استان را برطرف کنیم.

ارسال نظرات