روز مباهله روز اثبات حقانیت اسلام است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا در آئین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم سپاه کربلا ویژه برادران که در بیست و چهارم ذی الحجه الحرام با نام مباهله برگزار شد آنرا(مباهله) روز حقانیت اسلام دانست.
کد خبر: ۹۰۵۴۲۲۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی حشر و نشر با قرآن را وظیفه آحاد مسلمانان خواند و با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره راه نجات مردم آخرالزمان افزود:  در دورانی که فساد، جور و ستم، ظلم و تباهی عالم را فرا گرفت مردم آخر الزمان تنها با تمسک،پیروی و حشر و نشر از قرآن کریم خود را نجات خواهند داد.

 این مسئول در سپاه کربلا قرآن مجید را تنهاکتابی دانست که نگاه به آن عبادت است و ادامه داد: نگاه به قرآن، نگاه به کعبه، نگاه به پدر و مادر -  نگاه  از راه مهربانی حتی به پدر مادری که در حق فرزند ظلم کرده باشند- همانند نماز و روزه عبادت است.

 وی افزود: نگاه به آب روان و تفکر به حیات  و قدرت الهی - نه آنکه نگاه به آب همراه باگناه باشد که موجب نابودی آب و زندگی می شود- همچون نگاه به چهره عالم که انسان را به خدا، کمال، ترقی انسانی راهنمایی کند، عبادت است.

 حجه الاسلام والمسلمین غلامی یادآور شد: نگاه به قرآن حتی برای کسانیکه نتوانند آنرا تلاوت کنند عبادت است و دلها را نورانی می کند، لذا قرآن خانه دل را نورانی و موجب زدودن غبار غفلت و معاصی و صافی و جلای قلب می شود.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره به اینکه حفظ، تلاوت، قرائت و پی بردن به مفاهیم قرآن برای خدا اثر گذار است و در غیر آن ضربه سنگینی وارد خواهد کرد ادامه داد: برخی سست ایمانان، دین را برای منافع خود به دکانی برای به دست آوردن نان مبدل  کردند.

 حجه الاسلام غلامی قرآن را کلام خدا  و نورانیتی دانست  که نور آن درمان کننده دلهاست.

 وی اثر گذاری در حشر و نشر با قرآن را  به میزان ایجاد نورانیتی خواند که با تلاوت، حفظ، درک مفاهیم  و عمل به آن در شخص ایجاد می شود.

 حجه الاسلام غلامی قرآن را پناهگاه مطمئنی خواند که با یقین به آن اگر تمام جن و انس  جمع شوند نمی توانند ضرر و ضربه ای به انسان مومن وارد کنند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا اظهار داشت: مومنین باید در راه گسترش مفاهیم و مبانی قرآن به منظور عمل به آیات آن تلاش کنند، زیرا همانگونه که قرآن هدی للمتقین است اگر هر مومن بتواند یک نفر را با قرآن مانوس کند و از ظلمات به سوی نور هدایت کند بهتر از هر آنچه است که آفتاب به آن می تابد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها