رزمایش خدمت

اتصال لیسانسه‌های بیکار در روستاها به شبکه کار

مسئول قرارگاه جهادی انصارالمهدی(عج) گفت: با عارضه یابی و شناسایی دقیق نیازهای منطقه، از دستگاه های مسئول تا جایی که خواسته مردم محقق شود به مطالبه گری می پردازیم.
کد خبر: ۹۰۵۳۸۱۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با حضور بیش از 7 هزار گروه جهادی و هزار گردان بیت المقدس بسیج با فرمان سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین از روز شنبه 10 شهریور ماه آغاز به کار کرد، این رزمایش با در دو محور فعالیت گروه های جهادی و رزم گردان های عاشورا برگزار می شود، بر همین اساس سازمان بسیج سازندگی با ساماندهی بیش از 7 هزار گروه جهادی در نقاط مجروم کشور، محوریت "خدمت" را در این رزمایش سراسری عهده دار شده است.

جمال یعقوبی مسئول قرارگاه جهادی انصارالمهدی(عج) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه دانشجویان جهادگر 8 دانشگاه استان قزوین عضو قرارگاه جهادی انصارالمهدی(عج) هستند اظهار داشت: ما از شنبه 10 شهریورماه با 121 جهادگر بسیجی در 8 روستای محروم شهرستان آوج مستقر شده و مشغول خدمت رسانی به مردم این مناطق هستیم.

وی با اشاره به عرصه های فعالیت قرارگاه جهادی انصارالمهدی(عج) در این مناطق محروم گفت: در تمامی زمینه های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی تیم های مشخصی داریم که با توجه به نیاز هر روستا در آن روستا استقرار یافته و به فعالیت می پزدازند.

مسئول قرارگاه جهادی انصارالمهدی(عج) در ادامه گفت: مطالبه گری یکی از کارهای ویژه ای است که ما در قرارگاه دنبال می کنیم، به این صورت که با عارضه یابی و شناسایی دقیق نیازهای منطقه، از دستگاه های مسئول تا جایی که خواسته مردم محقق شود به مطالبه گری می پردازیم.

وی به مشکل اشتغال جوانان در روستاها نیز اشاره کرد و افزود: برای مقابله با پدیده خروج از روستاها به دنبال عدم اشتغال، چند راهکار داریم، اولویت ما این است که با تقویت مشاغل روستایی مثل کشاورزی، شرایط کار در داخل روستا را فراهم کنیم؛ همچنین تلاش می کنیم تا جوانان بیکار با مدرک حداقل کارشناسی را با رایزنی هایی که انجام می دهیم، به شبکه اشتغال مثل کارخانجات نزدیک منطقه متصل کنیم.

یعقوبی در خاتمه اعلام کرد: بر اساس مشارکتی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) داریم، افراد دارای شرایط را برای بهره مندی از وام خود اشتغالی معرفی می کنیم و امیدواریم بتوانیم در مرتفع کردن مشکل اشتغال مناطق محروم استان اثرگذار باشیم.

ارسال نظرات