مازندران برترین استان در کسب مدال ورزشی بازیهای آسیایی شد

کاروان ورزشی مازندران با کسب مدال های رنگارنگ برترین استان مدال آور در بازی های آسیایی اندونزی شدند.
کد خبر: ۹۰۵۳۰۳۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پس از ۱۴ روز رقابت های داغ،نفس گیر و فشرده در اندونزی یک بار دیگر ورزشکاران مازندرانی با درخشش در رشته های مختلف ورزشی، نقش موثری در کسب رتبه فعلی کاروان ایران در تقسیم مدال ها داشتند.

ورزشکاران ایرانی در بازی های آسیایی در رشته های انفرادی به ۱۷ طلا، ۱۶ نقره و ۱۷ برنز دست یافتند و ۳ طلا، ۴ نقره و ۵ برنز هم در رشته های تیمی که هر کدام فقط یک مدال منظور می شود, رسید.

مازندرانی ها در رشته های انفرادی بهتر از دیگر استان ها بودند ،به گونه ای که ۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز گرفتند و ورزشکاران آذربایجان شرقی با ۳ طلا و یک نقره و تهران با ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز پس از مازندران در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

در رشته های تیمی مازندران یک نفر در کبدی، والیبال، شمشیربازی سابر، قایقرانی و بسکتبال داشت که موفق به کسب دو طلا و سه نقره شدند.

در این رقابت ها مازندرانی ها با ۳۲ ورزشکار در رشته های رقابتی، ۲ نفر در مسابقات آزمایشی، ۷ مربی و یک داور حضور داشتند و در مجموع با ۵ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز پرونده هجدهمین دوره بازی های آسیایی را در جاکارتا ۲۰۱۸ برای مازندرانی ها بسته شد.

حسن یزدانی، بهداد سلیمی و عرفان آهنگریان در رشته های انفرادی و علی شفیعی و معین نبی بخش در رشته های تیمی بازی های آسیایی بر سکوی قهرمانی ایستادند و طلایی شدند.

رزیتا علی پور تنها بانوی مدال آور مازندرانی بود که تک مدال نقره انفرادی در رشته کاراته را گرفت و میثم میرزایی در بسکتبال و مجتبی عابدینی در شمشیربازی هم عنوان دومی تیمی را بدست آوردند.

رضا اطری در کشتی، فرزان عاشورزاده در تکواندو، محمد نبی رضایی در قایقرانی و نوشاد عالمیان در تنیس روی میز برنز های انفرادی و امین بوداغی در قایقرانی برنز تیمی را از آن خود کردند تا ۱۳ ورزشکار استان با دست پر به استان باز گردند.

در این میان طلای ارزشمند ترانه کامیاب به واسطه آزمایشی بودن رشته کانوپولو محاسبه نشده است اگر چه به عنوان مدال آسیایی در جدول سالانه ورزش مازندران محسوب خواهد شد تا وی چهاردهمین ورزشکار مدال آور این دیار باشد.

در این مسابقات مجید ترکان، حسین نقیبی، داود گیل نیرنگ، علی جباری، ایمان پورعزیز، مسعود خدایاری و مصطفی حق جو در کادر فنی تیم های ملی بودند و حمیدرضا هاشمی هم در رشته ژیمناستیک به قضاوت پرداخت.

کاروان ورزش ایران با ۲۰ طلا، ۲۰ نقره و 22 برنز پس از چین ، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و ازبکستان در مکان ششم جای گرفت .

ارسال نظرات
پر بیننده ها