امام‌جمعه اردکان:

تعاونی‌ها بهترین جلوه‌گاه پیوند اقتصاد اسلامی بافرهنگ دینی ماست/ هجمه‌های دشمن در عرصه فرهنگی به‌سوی خانواده است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به نقش تعاونی‌ها در پیشرفت کشور گفت: تعاونی‌ها یکی از مصادیق همکاری و همیاری است و بهترین جلوه‌گاه پیوند اقتصاد اسلامی بافرهنگ دینی ماست.
کد خبر: ۹۰۵۲۲۰۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) را تبریک گفت و به بیان گوشه‌ای از زندگی و فضائل آن حضرت پرداخت.
وی با اشاره به آثار و برکات صله‌رحم و عواقب ترک آن در زندگی انسان افزود: دنیا ارزش این را ندارد که به خاطر مال و ارث اقوام و خانواده‌ها با یکدیگر قطع رابطه کنند. این کار موجب دوری ما از اهل‌بیت می‌شود.
امام‌جمعه اردکان به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند؛ مسئولان اقتصادی کشور نباید شب و روز بشناسند و باید به این مردم خدمت کنند. همه مشکلات این کشور را می‌توان با اتکا به درون و با وحدت و یکپارچگی حل کرد. تیم اقتصادی دولت باید تمام تلاش خود را بکار ببرد تا اقتصاد مقاومتی را با تکیه‌بر تولید داخلی راه بیندازد.
وی اظهار داشت: ایشان با صراحت تأکید کردند که ما دیگر مذاکره‌ای نداریم. ارتباطمان را با کشورهای اروپایی قطع نمی‌کنیم اما به خاطر اقتصاد داخلی خودمان به آن‌ها تکیه نمی‌کنیم و اقتصاد خود را به ارتباط و مذاکره با اروپایی‌ها وصل نمی‌کنیم. مذاکره با آمریکا که کلاً ممنوع است.
حجت‌الاسلام شاکر افزود: در این دوره‌ای که مردم مشکلات زیادی دارند هرچه می‌توانیم باروی خوش، با شرح صدر و باحوصله جوابگوی مردم باشیم و به آن‌ها خدمت کنیم. مسئولان باید بیشتر در بین مردم حضورداشته باشند.
وی در ادامه، روز تعاون را گرامی داشت و گفت: تعاونی‌ها، ظرفیتی مهم در پیشرفت همه‌جانبه کشور هستند. قرآن هم دستور می‌دهد که در امور خیر باهم همکاری کنید. تعاونی‌ها یکی از مصادیق همکاری و همیاری است و بهترین جلوه‌گاه پیوند اقتصاد اسلامی بافرهنگ دینی ماست. حمایت از تعاونی‌ها می‌تواند گره‌گشای برخی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه ما باشد که در این زمینه مسئولان باید همت خود را بکار ببرند.
خطیب نماز جمعه اردکان با اشاره به‌روز نزول سوره هل اتی که به نام روز خانواده نام‌گذاری شده است، گفت: بی‌تردید همه ما می‌دانیم که یکی از حمله‌ها و هجمه‌های دشمنان ما در عرصه فرهنگی به‌سوی خانواده است و می‌خواهند که کانون خانواده را سست کنند. اسلام به ازدواج، تشکیل خانواده و حفظ کانون خانواده اهمیت بسیاری می‌دهد.
وی افزود: بر طبق آمارها، هرساله در کشور ما آمار طلاق در حال افزایش است اما نسبت به دیگر کشورهای جهان هنوز از شاخص بسیار خوبی برخوردار است. هنوز درصد طلاق به ازدواج در کشور ما به وضعیت قرمز نرسیده است. طبق آمارها در هر ساعت 16 مورد طلاق در کشور ثبت می‌شود این نگران‌کننده است اما نسبت به تبلیغاتی که می‌شود هنوز وضعیت خوبی است.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: بنا بر آمار، عامل اصلی طلاق، فقر نیست. امروز عده‌ای تبلیغ می‌کنند که اگر خانواده‌ها از هم می‌پاشد و آمار طلاق بالا می‌رود به خاطر فقر و مشکلات اقتصادی است، نه این صحیح نیست. فقر در تأخیر ازدواج و تشکیل نشدن خانواده و در فروپاشی بعضی از خانواده‌ها نقش دارد اما مهم‌ترین عامل در فروپاشی خانواده‌ها مسائل اخلاقی و حتی ثروت است. خانواده ثروتمندان به خاطر ثروت و دعوا بر سر پول به طلاق کشیده می‌شود.
وی اظهار داشت: اسلام برای حفظ جوانان از فساد، فحشا و انحراف جنسی دستورات زیادی داده است. در رأس این دستورات آسان‌گیری در ازدواج و حجاب و عفاف است. متأسفانه امروز ازدواج کردن آسان نیست. بسیاری از این سخت‌گیری‌ها توسط خانواده‌ها صورت می‌گیرد. وجود صحنه‌های تحریک‌کننده در جامعه نیز موجب انحراف جوانان می‌شود. باید رعایت حجاب و ازدواج آسان در جامعه ترویج شود تا جوانان ما از این فسادها حفظ شوند.
گرامیداشت روز مباهله و روز نزول آیه ولایت از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن‌ها اشاره کرد.
ارسال نظرات