رئیس اداره اوقاف اردکان:

جشن عید غدیر با حضور خادمان حرم علوی در اردکان برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان از برگزاری جشن عید غدیر با حضور خادمان حرم حضرت علی (علیه‌السلام) در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۱۵۰۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی سیدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت گفت: ولایت و امامت یکی از نعمت‌ها و الطاف الهی است که خداوند متعال به شیعیان عطا کرده است و ما باید قدر نعمت ولایت را بدانیم و در مسیر آن قدم برداریم.
وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل اماکن و بقاع متبرکه در جهت تبیین ارزش‌ها و معارف دین اظهار داشت: این اماکن مقدس می‌تواند درزمینهٔ ترویج فرهنگ و شیوه زندگی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) در جامعه نقش مؤثری داشته باشد و عموم جامعه را با رفتار و منش آن‌ها آشنا کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان گفت: در این راستا و به‌منظور استفاده از این ظرفیت، برنامه‌های جشن عید غدیر در این شهرستان در اماکن و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
وی، در ادامه به تشریح برنامه‌های این اداره به مناسبت عید غدیر پرداخت و افزود: چهارشنبه ۷ شهریورماه مراسم جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و اجرای برنامه‌های شاد و همچنین اطعام علوی با حضور خادمین و پرچم متبرک بارگاه حضرت علی (علیه‌السلام) در آستان مقدس امامزاده سید محمد (علیه‌السلام) هفتادر اردکان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدی گفت: به همین مناسبت و به‌منظور عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت علی (علیه‌السلام)، صبح روز پنج‌شنبه ۸ شهریورماه کاروان و دسته شادی غدیر پس از قرائت دعای ندبه و فراز‌هایی از خطبه غدیریه از بقعه متبرکه حوض عباس (علیه‌السلام) به‌طرف بقعه متبرکه سید محمد گلسرخ اردکان به راه خواهد افتاد که به شرکت‌کنندگان در این برنامه جوایزی از قبیل: کمک‌هزینه سفر به کربلای معلا و مشهد مقدس اهدا خواهد شد.
وی اظهار داشت: به همین مناسبت همایش بانوان ولایی با حضور استاد آبایی کارشناس و مشاور خانواده، ساعت ۵ عصر روز پنج‌شنبه ۸ شهریورماه در محل بقعه متبرکه حوض عباس (علیه‌السلام) برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان گفت: ساعت ۶ عصر روز پنج‌شنبه ۸ شهریورماه نیز آئین غبارروبی بقعه متبرکه سید هاشم و قبور مطهر شهدای شریف‌آباد با حضور سادات و عموم مردم برگزار می‌شود.
وی در پایان افزود: برپایی ایستگاه صلواتی از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش در روز عید غدیر خم از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه اردکان است.
ارسال نظرات