همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۷۳ میلیارد ریال ؛

۸۴ پروژه عمرانی، درمانی، آموزشی و خدماتی همزمان در سطح شهرستان ری به بهره برداری می رسد

خبرگزاری بسیج: ۸۴ طرح عمرانی، درمانی، آموزشی و خدماتی با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۷۳ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در سطح شهرستان ری کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۵۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ همزمان با آغاز هفته دولت سه پروژه عمرانی، آموزشی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و جمعی از مسئولان در شهرستان ری به بهره برداری رسید.

مرکز تخصصی همودیالیز، آزمایشگاه و پاتوبیولوژی، آموزشگاه ۹ کلاسه عباسعلی علیخانی و ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستای محمودآباد خالصه از جمله پروژه هایی هستند که  با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ری به بهره برداری رسید.

درمانگاه موعود با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در چهار طبقه با زیر بنای ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۷۴۰ متر مربع  در مدت ۲ سال توسط خیرین احداث شده و هم اکنون دارای ۳۰ تخت دیالیز است که هشت تخت آن در یک طبقه و مجزا برای استفاده بیماران خاص ایدز و هپاتیت در نظر گرفته شده است.

این درمانگاه برای ۸۴ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده و در حال حاضر۶۰ بیمار ثابت دارد و به زودی فاز دوم آن که شامل بخش های مختلف درمانی است نیز به بهره برداری می رسد.

همچنین آموزشگاه ۹ کلاسه عباسعلی علیخانی روستای ده خیر از بخش قلعه نو نیز به بهره برداری رسید.

این طرح آموزشی با اعتبار ۱۷۰میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیر بنای ۸۸۰ متر مربع در طی یک سال احداث شد.

این واحد آموزشی جایگزین مدرسه فعلی روستای ده خیر در کنار ریل راه آهن می شود تا ۱۸۰ دانش آموز مقطع ابتدای و راهنمایی این روستا از خطر احتمالی برخورد با قطار در امان باشند.

ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستای محمود آباد خالصه از توابع بخش خاوران نیز از دیگر طرح هایی بود که با اعتبار۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

این طرح در زمینی به مساحت ۲۲۵ متر مربع در سه طبقه، در طی ۶ ماه احداث شد.

اعتبار این طرح از محل ارزش افزوده تامین شده که پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن برای ساخت بنا و یک میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن هزینه شد.

هدایت الله جمالی پور گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای ۳۰۱ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

جمالی پور گفت: احداث ساختمان دهیاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، احداث بوستان، فضاهای سبز، سینما، ساختمان اورژانس، تعریض پیاده روها و معابر از جمله ۳۹ طرح عمرانی است که به بهره برداری می رسد.

فرماندار ری اضافه کرد: همچنین ۳۰ طرح خدماتی شامل هدایت آب های سطحی، اجرا و اصلاح دوربرگردان، اجرای گاردریل، تجهیز و بازپیرایی و ایمن سازی فضای بازی کودکان در بوستان ها، اصلاح شبکه آب شرب روستاها، اصلاح شبکه برق رسانی و تامین روشنایی معابر نیز در این شهرستان کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: طرح تجهیز بخشی از زمین های کشاورزی روستای خانلق به سیستم های آبیاری نوین قطره ای، کارخانه پرورش قارچ در روستای قیصر آباد بهره برداری و همچنین گلخانه مکانیزه روستای گلحصار نیز در این ایام کلنگ زنی می شود.

جمالی پور بهره برداری از شرکت صنعتی کربن بارد، شرکت بانی کارتن سبلان و توربین گازی دوگانه سوز پالایشگاه تهران و ۱۰ طرح کشاورزی از جمله پرورش قارچ روستای قیصر آباد، شرکت صنعتی صادق تجارت وحید، مدرسه خیرساز ندا، استخر عبدالله اولیا شیرازی، ساختمان شورا و دهیاری محمود آباد از دیگر طرح هایی برشمرد که در این هفته به بهره برداری می رسد.

ارسال نظرات