بخشدار ندوشن مطرح کرد:

سارقین جدی ترین تهدید برای آثار باستانی ندوشن هستند

بخشدار ندوشن گفت: متاسفانه سارقان و افراد سودجو، در بسیاری از آثار، ابنیه و خانه های قدیمی به حفاری اقدام کرده اند که در موارد متعددی بخشی از بنا نیز به خاطر حفاری ها تخریب شده است.
کد خبر: ۹۰۵۰۶۱۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، سید بهروز موسوی در خصوص مسایل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ندوشن بیان داشت: توجه به میراث فرهنگی و توسعه گردشگری، توسعه اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در بازدید‌های دوره‌ای از آثار و ابنیه تاریخی ندوشن متاسفانه مشاهده شد سارقان و افراد سودجو در بسیاری از آثار، ابنیه و خانه‌های قدیمی به حفاری اقدام کرده اند که در موارد متعددی بخشی از بنا‌ها نیز به خاطر حفاری‌ها تخریب شده است.

بخشدار ندوشن استفاده نامطلوب از خانه‌های بلاصاحب و بدون تکلیف در بافت تاریخی را یادآور شد و تصریح داشت: طی ضرب الاجلی که در روز‌های آتی مشخص خواهد شد، صاحبان منازل قدیمی که به حال خود رها شده است می‌بایست نسبت به نصب درب و پیکر مناسب اقدام کنند.

موسوی حذف مراقب آثار مهمترین دلیل تخریب طبیعی و غیر طبیعی آثار و ابنیه تاریخی ندوشن عنوان کرد و گفت: پشت بام‌های منازل بافت تاریخی به دلیل عدم نظارت به وضعیت بسیار نامطلوب و ناهمگونی در آمده است که شایسته است میراث فرهنگی استان و شهرستان با تامین مصالح مورد نیاز نسبت به احیا آن اقدام کنند.

وی در پایان خواستار نظارت جدی میراث فرهنگی شهرستان و نیز گشت زنی مداوم نیروی انتظامی در بافت تاریخی ندوشن شد.
ارسال نظرات