خبرهای داغ:
با شناسایی میدانی؛

غارنوردان بنابی سه غار در چاراویماق کشف کردند

کارگروه غار و غارشناسی بناب موفق به شناسایی میدانی و کشف سه غار مهم در چاراویماق شدند.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۹۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اإربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، فریدون وحدانی با اشاره به گزارش اهالی روستاهای ساکن در اطراف این غارها و گروه غارشناسی بناب افزود: پس از جمع آوری اطلاعات میدانی و شناسایی و آشنایی با موقعیت جغرافیایی منطقه و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان چاراویماق و بناب، در طول یک ماه موفق به شناسایی و اکتشاف و نقشه برداری از این سه غار شدند.
وی در خصوص اهمیت غارهای کشف شده خاطر نشان کرد: این غارها بکر و دست نخورده و از لحاظ زمین شناسی این منطقه جزو منطقه های کارست و فرسایشی بوده و مستعد برای غارشناسی و غارنوردی هستند.
وحدانی عنوان کرد: از نظر غارشناسی این غارها جزو غارهای زنده منطقه آذربایجان محسوب می شوند و تزئینات داخلی این غارها بسیار زیبا و دست نخورده است.
وی ادامه داد: از نظر گردشگری این سه غار جزو غارهای فنی محسوب می شوند و بازدید از آنها برای گردشگران توصیه نمی شود.
وحدانی یادآور شد: یکی از این غارها با نام «ساری قایا» جزو غارهای زیبای آذربایجان به شمار می رود که از لحاظ تزئینات داخلی دارای استلاگمیت ها، ستونها و مرواریدها و دو حوض در داخل تالار سپهر می باشند.
وی اظهار کرد: از لحاظ زیبا شناختی و تزئینات داخلی این غار با غار «دوکچی» بوکان که عروس غارهای شمال غرب ایران شمرده می شود قابل مقایسه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها