نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی :

مدیریت اقتصادی کشور نیاز به تحول دارد

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل ضعف مدیریت ، کشور در برخی از عرصه ها به ویژه اقتصادی دچار آسیب شده است و مدیریت اقتصاد باید متحول شود.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۲۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسبج استان مرکزی از خمین، محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی درجلسه شورای اداری این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به پیشرفت کشور در ابعاد مختلف گفت: با توجه به برنامه ریزی های دشمنان که تلاش می کنند با ایجاد فضای تبلیغی بسیار منفی با مجهزترین سیستم جنگ روانی بین مسئولین و مردم شکاف بوجود آورند، این تلاش ها ناکام مانده است و روز به روز شاهد پیشرفت و ترقی کشور در زمینه های مختلف هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه جنگ سایبری و فضای مجازی و منفی گام های خوبی برداشته شده است و از این فضا گذر خواهیم کرد و در تمام شاخصه ها به ویژه بستر شکوفایی اقتصادی و روابط سیاسی با قدرت درحال پیشرفت هستیم.

رضایی افزود: آمریکا از ظرفیت هایی همانند گروه های منافقین، محارب و سلطنت طلب ها به منظور به آشوب کشاندن ایران اسلامی استفاده می کند و در داخل کشور نیز تهدیداتی وجود دارد و آن ورود عناصر نفوذی است و امید دشمن به این عناصر نفوذی است و این نیاز به انسجام بیشتر مسئولین و مردم است.

وی اظهارکرد: با اعلام موضع ترامپ علیه ایران، برخی از مسئولین کشور ترسیدند و نباید فراموش کرد با یاری خدا و تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب راه تمام مشکلات و گره ها باز می شود و با داشتن مردم فهیم و با بصیرت و انقلابی که در هر شرایطی در صحنه های مختلف حاضر هستند و مشارکت دارند و از نظام و انقلاب دفاع می کنند.

رضایی تصریح کرد: ازشواهد و اتفاقات به وجود آمده در منطقه، مشخص است که شکست آمریکا نزدیک است و کشورهایی مامنند روسیه و چین و... نسبت به تحریم های آمریکا اعتنا ندارند و براساس فرمایش مقام معظم رهبری، نگاه ما باید به شرق و توسعه روابط کشورهای شرق باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ما در تمام حوزه ها روبه پیشرفت هستیم و در حال حاضر آسیب ها و مشکلاتی در برخی از عرصه ها به ویژه آمده است که به ویژه آسیب های اقتصادی است و این به دلیل ضعف مدیریت است و مدیریت اقتصاد باید متحول شود.

وی بیان کرد: مبارزه با فساد و حمایت از تولید و تولیدکننده در دستور کار مسئولین و به عنوان تکلیف ملی و شرعی باشد و در این زمینه عمده نارضایتی های داخلی از سطح کارشناسی های ناآگاهانه و نادرست است.

احمد طهرانی فرماندار شهرستان خمین در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ماه ذی الحجه و دهه امامت ولایت و 26مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفت: دشمن به منظور ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران راه های مختلف مانند جنگ، ترور و جنگ نرم را تجربه کرده است و از این راه ها نتوانسته به اهداف خود برسد و تنها به این راهکار رسیده است که اتحاد و انسجام بین مردم و مسئو لین را خدشه دار و یاس و ناامیدی در بین مردم ایجاد کند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری محور و مسیر مشخص کردند و می بایست همگی در راستای منویات رهبری حرکت کرد.

طهرانی با اشاره به برخی کارها و اقدامات انجام شده سالجاری درشهرستان اظهارکرد: سال گذشته تمام تخصیص تملک خمین، 42درصد در سطح استان بود و امسال در پنج ماهه اول سال، تخصیص اعتبار تملک دارایی و متوازن، نفت و گاز و تملک سرمایه حدود47درصد است که تخصیص داده شده است و دستگاه های اجرایی که تخصیص اعتبار دارند می بایست جذب اعتبار داشته باشد تا برگشت داده نشود.

وی افزود: به منظور حل مشکلات سرمایه گذاران در واحدهای صنفی لازم است که دستگاه های مرتبط سرمایه گذاران، مسائل و مشکلات را با تشکیل کارگروه های حمایت از سرمایه گذاران و دستگاه های خدمات رسان حل کنند و به ویژه در بخش تولید و یازاریابی محصولات و مشاغل خرد و کوچک بیشتر تلاش شود تا بازار این صنایع رونق پیدا کند.

طهرانی با بیان وظایف مدیران گفت: مدیران نباید ساعت کاری برای خود داشته باشند بلکه باید همیشه آماده باشند و ارائه گزارش درست و شفاف از عملکرد دولت و نظام از وظایف مدیران است و ارتباط مستقیم با مردم و برخورد مناسب با ارباب رجوع داشته باشند.

فزماندار خمین با اشاره به فرارسیدن هفته دولت که از دوم شهریورماه شروع و تا هشتم شهریور ادامه دارد، اضافه کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این هفته بررسی عملکرد دولت است که می بایست توسط مدیران به شکل شفاف به اصحاب رسانه گزارش دهی شود و اصحاب رسانه به اطلاع مردم برسانند و از این راه امید و اعتماد بیشتر بین مردم و مسئولین ایجادشود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات