خواب زمستانی برخی پایگاه های خبری ادارت استان در سایه نبود نظارت

روابط عمومی ادارات نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباطات دوسویه بین کارکنان، مخاطبان و جامعه دارند.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۳۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
روابط عمومی در قالب فعالیت‌هایی همچون انتشارات، خواب زمستانی برخی پایگاه‌های خبری ادارت استان در سایه نبود نظارتتبلیغات و اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباطات دوسویه بین کارکنان، مخاطبان و جامعه دارند.
در گذشته نحوه اطلاع رسانی به صورت چهره به چهره یا با استفاده از رسانه‌های جمعی از جمله رادیو، تلویزیون و روزنامه‌ها انجام می‌شد، اما با پیشرفت فناوری امروزه ادارات و نهاد‌ها با استفاده از پایگاه‌های اینترنتی برای اطلاع رسانی بدون نیاز به رسانه مکتوب می‌توانند اطلاعات مورد نیاز مخاطب را بارگذاری کنند.
استان کهگیلویه و بویراحمدی که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش مهمی در معرفی آن‌ها و پلی میان سازمان و مردم باشند، اما برخی از مدیران و کاربران به این موضوع توجه کافی نداشته و ماه‌ها و سال‌ها است که پایگاه اطلاع رسانی خود را رها کرده اند و یا به اصطلاح در خواب زمستانی به سر می‌برند.
استانی که بیش از ۱۰۰ سازمان و نهاد در آن وجود دارد می‌تواند در معرفی توانمندی‌ها و اطلاع رسانی نقش زیادی داشته باشد و از مراجعه حضوری مخاطبان و مشتریان به آن اداره بکاهد.
چند سالی است که رشته روابط عمومی در دانشگاه‌های کشور تاسیس شده و فارغ التحصیلان زیادی نیز دارد که این نشان دهنده اهمیت آن است، اما متاسفانه این مورد در برخی ادارات استان کمتر دیده می‌شود چرا که برخی از مدیران روابط عمومی از دانش این حوزه برخوردار نیستند و تنها به دلیل اینکه پست خالی در ادارات پر شود مدیران کل افرادی را در این مسئولیت جای می‌دهند.
کیفیت ارتباط بین سازمان و عموم افرادی که با آن سر و کار دارند، عامل اساسی در تحقق اهداف سازمان و ارتقاء جایگاه آن است.
اطلاع رسانی به موقع و به روز رسانی پایگاه‌های اطلاعاتی نقش بسیار مهمی در ارتباطات دوسویه بین مخاطبان و سازمان‌ها ایفا می‌کند، با این حال اگر روابط عمومی‌ها آگاهی خوبی از وظایف خود داشته باشند می‌توانند این سرمایه اجتماعی را که کلید موفقیت روابط عمومی است را حفظ کنند.
تلاش برای شکل دهی به مجموعه‌ای هماهنگ که بتواند سازمان را به اهداف خود برساند از وظایف عمده روابط عمومی است.
این هماهنگی می‌بایست بتواند در سطوح مختلف سازمان، در درون هر زیر سیستم، در تعامل میان زیر سیستم‌ها با یکدیگر، در تعامل سیستم‌ها با سیستم‌هایی که محیط آن‌ها را تشکیل می‌دهند بطور موفقیت آمیزی برقرار شود.
تنها در این شرایط است که می‌توان به شکل گیری یک کل واحد که از عهده انتظارات و اهداف گوناگون سازمان در جهت ارتقاء تعالی جایگاه آن برآید، امیدوار بود.
ارسال نظرات