وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه یازدهمین لیگ علمی "پایا":

مدارس به سمت جشنواره ها و مسابقات گروهی سوق داده شوند/ آموزش و پرورش نیازمند همکاری نهادهایی چون بسیج است

بطحایی: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند از عهده ماموریت ها و اهداف خود برای تربیت صحیح نسل آینده برآید لذا به شدت نیازمند همکاری سایر نهادها همچون سازمان بسیج مستضعفین است.
کد خبر: ۹۰۴۶۲۲۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به مهمترین رویکرد مدارش کشور گفت: هدف از آموزش عمومی در همه جوامع و به خصوص آموزش و پرورش پیرامون سکانداران فردای جامعه، تمرین زندگیست، در واقع مهمترین فلسفه تشکبل مدارس تربیت نوجوانان و جوانان برای آمادگی و حضور در زندگی اجتماعی است.

وی افزود: متاسفانه مدارس کشور ما با هدف تربیت جوانان برای زندگی آینده، فاصله دارند اگر دانش آموران برای رفتن به مدرسه اشتیاق ندارند به دلیل آن است که برنامه های مدارس طوری طراحی نشده که دانش آموزان درس زندگی، ازخودگذشتگی،  دلبستگی به کشور و غیره را تمرین کنند.

 وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اکنون که در آیین پایانی لیگ علمی "پایا" هستیم معتقدم که تمام مدارس باید به سمت جشنواره ها و مسابقات گروهی سوق داده شوند، در واقع نظام آموزش و پرورش کشور باید به سراغ مسابقات گروهی برود زیرا کار گروهی مثمر ثمر خواهد بود.

بطحایی با بیان اینکه خانواده ها باید تفکر خود را نسبت به عملکرد مدارس و سیاست گذاری ها تغییر دهند گفت: امروز تلقی خانواده ها از مدرسه موفق مدرسه ای است که کتاب های فراوان توزیع می کند و دانش آموزات امتحان بیشتری را پشت سر می گذارند، از خانواده ها به عنوان شریکان آموزش و پرورش درخواست می کنم برای سیاست های این وزارتخانه ارزش قائل بوده و بدانند که مهم ترین کارکرد مدارس مهارت افزایی دانش آموزان است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند از عهده ماموریت ها و اهداف خود برای تربیت صحیح نسل آینده برآید لذا به شدت نیازمند همکاری سایر نهادها همچون سازمان بسیج مستضعفین است.

ارسال نظرات