تعطیلی ۵ مرکز علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی ۵ مرکز علمی کاربردی دراستان طبق مصوبه هیئت دولت خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۰۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
امین موسایی گفت: هیئت دولت مصوبه‌ای را ۵ مرکز علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل می‌شود مبنی بر تعطیلی و لغو مجوز مراکز علمی کاربردی دستگاه‌های اجرایی و موسسات دولت ابلاغ کرده که طبق آن ۵ مرکز در استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل و لغو مجوز می‌شوند.
وی افزود: با توجه به این مصوبه هیئت دولت در آینده‌ای نزدیک ۵ مرکز علمی کاربردی در استان شامل مراکز بهزیستی، هلال احمر، ۲ مرکز فنی و حرفه‌ای و مرکز میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعطیل و لغو مجوز می‌شوند.
موسایی گفت: در صورتی رشته‌های این مراکز مورد نیاز استان بوده و سایر مراکز خصوصی آن‌ها را نداشته و از زیرساخت‌های لازم برخوردار باشند می‌توانند درخواست واگذاری این مراکز دولتی را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه امکان واگذاری به موسسات غیر دولتی دارای شرایط نیر وجود دارد، بیان کرد: در صورتی امکان واگذاری به افراد و موسسات غیر دولتی نباشد کارکنان دارای شرایط لازم همین ۵ مرکز دولتی می‌توانند متقاضی واگذاری باشند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در شهر‌های یاسوج، دوگنبدان و دهدشت مرکز داریم، ادامه داد: هم اکنون ۷ هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۱۱ مرکز علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند.
موسایی با اشاره به اینکه هدف از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی آموزش مهارت بوده و سابقه این دانشگاه در برخی کشور‌ها ۳۰۰ ساله بوده است، اضافه کرد: فاصله زیادی بین مهندسان نظری و استادکاران ماهر وجود دارد و دانشگاه علمی کاربردی به عنوان حلقه واسط این دو دسته نقش ایفا می‌کند.
وی تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از ماموریت اولیه خود یعنی آموزش مهارت فاصله گرفته و حتی در برخی رشته‌ها به سمت آموزش‌های نظری رفته است.
موسایی افزود: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های آموزش عالی در مراکز، تقویت نقش نظارت واحد استانی، توسعه آموزش‌های کیفی و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جزو مهمترین برنامه‌های در دستور کار دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد است.
ارسال نظرات