تشدید نظارت بر قیمت کالا در یزد؛

برخورد شدید و بدون تعارف تعزیرات حکومتی یزد با هر گونه گرانفروشی و احتکار

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد با هشدار جدی از برخورد شدید دستگاه های نظارتی با گرانفروشان و احتکار کنندگان خبر دا
کد خبر: ۹۰۴۵۰۱۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، غلامرضا سالاری، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی صلاحیت بررسی پرونده‌هایی را دارد که قانون اجازه ورود و بررسی آن‌ها را داده باشد.

وی تصریح کرد: گرانفروشی و احتکار از جمله صلاحیت‌های است که اداره تعزیرات حکومتی صلاحیت پیگیری و برخورد با آن را دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از برخورد بدون مماشات با متخلفان خبر داد و گفت: با هر گونه گرانفروشی و احتکار به شدت برخورد خواهد شد و در همین راستا، گشت‌های مشترک با اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و شبکه بهداشت تشکیل و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه لیست کالا‌هایی که عدم فروش آن‌ها احتکار محسوب می‌شود مانند لوازم خانگی، اقلام خوراکی و لاستیک و ... اعلام شده است، اذعان داشت: قانون، مجازات بسیاری سختی را برای احتکار تعیین کرده است.

سالاری تصریح کرد: اگر کالایی به نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان وارد شده است فروشندگان موظف هستند آن کالا را به همان نرخ واردات و با احتساب سود قانونی به فروش برسانند.

وی ادامه داد: اگر فروشنده‌ای کالایی را چند ماه قبل خریده است، در انبار دارد و فاکتور‌ها مبین این است که این کالا قبلا خریداری شده، فروشنده مکلف و موظف به فروش به نرخ قدیم است؛ در غیر اینصورت مرتکب گرانفروشی شده است.

مدیر کل تعزیرات یزد گفت: ما از مردم خواهشمندیم اگر مواردی شامل گرانفروشی، وجود کالا و عدم عرضه آن یا احتکار و انبار کالا‌ها اساسی مشاهده کردند آن را به سامانه ۱۳۵ تعزیزات حکومتی و سامانه ۱۲۴ اصناف اعلام کنند.

سالاری تصریح کرد: در این تخلفات هیچگونه تعارفی با هیچکسی نداریم؛ کسی که بخواهد کالای‌های اساسی مردم را احتکار یا بیش از نرخ‌های تعیین شده بفروشد با شدید‌ترین نحو با آن برخورد خواهیم کرد.
ارسال نظرات