سازمان غذا و دارو گارد جنگی گرفت/ عدم احتکار و کم فروشی دارو را تضمین نمی‌کنیم

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به مشکلات حوزه دارو در ایام تحریم های جدید آمریکا پرداخت و گفت: برای برنامه ریزی و پیش بینی برای مقابله با هر تهدید دارویی تایید می‌کنیم که گارد جنگی گرفته ایم.
کد خبر: ۹۰۴۴۶۱۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر غلامرضا اصغری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره وضعیت تخصیص ارز دارو اظهار داشت: باید دقت شود که در دوره جدید تخصیص ارز به هیچ عنوان به مکمل ها ارز 4200 یا همان ارز یارانه ای 4400 تومانی تخصیص نمی یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: ولی با این وجود ارز یارانه ای به دارو و مواد اولیه ای اختصاص می باید و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

اصغری با تشریح مشکلات پیش رو در حوزه دارو عنوان کرد: نمی‌توانیم نداشتن هیچ کمبودی را تضمین کنیم زیرا مسلما در چنین مواقعی احتکار، قاچاق، کم فروشی و ... رخ می دهد ولی ما نیز با این تخلفات برخورد خواهیم کرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: برخی ها به سازمان غذا و دارو نقد کردند که گارد جنگی گرفته است کما اینکه ما در ظواهر چنین گاردی نگرفتیم ولی برای برنامه ریزی و پیش بینی برای مقابله با هر تهدید دارویی تایید می‌کنیم که گارد جنگی گرفته ایم.

فعلاً دارو شرایط بحرانی ندارد

همچنین در این نشست خبری دکتر اکبر برندگی – مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو با تشریح وضعیت دارو در کشور عنوان کرد: خوشبختانه هم اکنون در شرایط بحرانی دارو نیستیم و تمام تمهیدات برای مقابله با هر تحریم ها و مشکلات دارویی است.

علت مراجعه مردم برای تهیه شیرخشک اضافی

به گزارش تسنیم، در این زمینه دکتر مفید – مدیرکل اداره غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز درباره برخی مشکلات حوزه مرتبط دارویی به مسئله شیرخشک پرداخت و بیان داشت: در روزهای اخیر مردم به دلیل نگرانی هایی جهت تهیه شیر خشک بیش از ظرفیت نیاز به داروخانه ها مراجعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید به مردم عنوان کنیم که شیرخشک به اندازه نیاز تا پایان امسال برای احتیاجات کشور تامین شده است و نگرانی وجود نخواهد داشت.

ارسال نظرات