مسئول سازمان بسیج رسانه در گفت و گو با «» مطرح کرد

تاثیر گذاری عمیق حج در روحیه و تفکر اسلامی

بصیری گفت: صعودی‏ها در تلاش هستند مراسم سیاسی- عبادی و حتی مراسم اقتصادی و فرهنگی عمیق حج را تبدیل به مراسمی عبادی تک بعدی کرده و خط پایانی بر اثرگذاری این مراسم در روحیه و تفکر اسلامی و جهانی بکشند.
کد خبر: ۹۰۴۴۱۲۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون تاثیرات فرهنگی سفر حج در جوامع اسلامی و ایران عنوان کرد: حج یک فریاد اتحاد و باهم بودن همه مسلمانان جهان و شعار همبستگی، تفکر، اندیشه و چرخیدن گرد موضوعی واحد است.

وی بیان کرد: حج محل تجمع مسلمانان برای رسیدگی به موضوعات و مشکلات اصلی خودشان است و نیز موجب یادآوری این نکته می‎شود که همه برای یک هدف و آرمان گرد هم آمده و به یک خدا، کتاب و قبله برای حل مشکلات ایمان آوردیم.

بصیری با بیان اینکه در سال‎های اخیر بخصوص در دولت صعودی حج بیشتر به رفتاری یک بعدی تبدیل شده است خاطر نشان کرد: در سفرحج همه گرد هم آمده تا خوبی‎ها را تقویت و از بدی‎ها دور شوند و نیز فریاد دوری از بدی سر دهند.

وی در پایان گفت: صعودی‏ها در تلاش هستند مراسم سیاسی- عبادی و حتی مراسم اقتصادی و فرهنگی عمیق حج را تبدیل به مراسمی عبادی تک بعدی کرده و خط پایانی بر اثرگذاری این مراسم در روحیه و تفکر اسلامی و جهانی بکشند.
ارسال نظرات