نماینده مردم فارس در مجلس در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد

نخبگان سرمایه‎های محض کشور هستند

افضلی گفت: متاسفانه نسبت خروج نخبگان از کشور بیش از حد متعارف است که این نخبگان خود سرمایه محض هستند بدین منظور که حداقل هزینه و بیشترین بهره وری را برای کشور را دارند.
کد خبر: ۹۰۴۳۲۵۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
سید حسین افضلی نماینده مردم فارس در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه علت کاهش رتبه علمی کشور چیست و چرا رتبه علمی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت نهم و دهم کاهش پیداکرده است؟ گفت: متاسفانه در کشور ایران مشکل زیادی برای دستیابی به آمار اطلاعات و داده‎ها که مبنای اساسی فعالیت پژوهشی پژوهشگران است وجود دارد، در صورتی که در کشور‌های پیشرفته این آمار به راحتی در اختیار افراد قرار می‏‌گیرد.

افضلی افزود: بایستی فعالیت‎های پژوهشی در کشور هدفمند و به دنبال حل مشکلات موجود در کشور باشد تا از این طریق بتوان از کاهش رتبه علمی کشور جلوگیری کرد.

وی گفت: مشکل کمبود شغل، نبود ضمانت شغلی بعد از تحصیل و ایجاد جاذبه توسط کشور‌های دیگر موجب فرار نخبگان به خارج کشور شده است.

افضلی در پایان گفت: متاسفانه نسبت خروج نخبگان از کشور بیش از حد متعارف است که این نخبگان خود سرمایه محض هستند بدین منظور که حداقل هزینه و بیشترین بهره وری را برای کشور را دارند.
ارسال نظرات