خبرهای داغ:
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد

کاهش 50 درصدی اسکان تابستانی فرهنگیان در تبریز

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از کاهش 50 درصدی اسکان تابستانی فرهنگیان در تبریز خبر داد و گفت: از ابتدای تابستان تا پایان تیرماه سال جاری، هفت هزار و 200 خانوار در اسکان فرهنگیان استان پذیرش شده اند.
کد خبر: ۹۰۴۰۴۹۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مالک افشاری  با بیان این‌‌که 43 پایگاه برای پذیرش گردشگران فرهنگی در استان مستقر است، اظهار کرد: چهار پایگاه در تبریز و 39 پایگاه فرهنگی در 39 منطقه استان، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به مسافران فرهنگی تابستان هستند.
 
وی با بیان این‌که در وضعیت فعلی اقتصادی کشور، مردم از لحاظ روانی دچار مشکل شدند، و کسی رغبتی به سفر تابستانی ندارد، افزود: مردم زمانی می‌توانند سفر کنند که از آرامش روانی مطلوبی برخوردار شوند، هر سال مسافران زیادی به  تبریز و شهرهای مرزی مانند جلفا و خوی سفر می‌کنند که بعد از اقامت در این شهرها به کشورهای ارمنستان، آذربایجان، نخجوان و ترکیه سفر می‌کردند ولی با توجه به افزایش عوارض خروج از کشور، مسافران کم‌تری نیز به تبریز مراجعه می‌کنند. 
  
افشاری با بیان این‌که 50 هزار نفر از فرهنگیان در تعطیلات نورزی سال جاری پذیرش شدند، افزود: تعداد مسافران در مقایسه با آمار سال گذشته دو برابر افزایش یافته بود، اما امسال نیز پیش بینی کرده بودیم که بیش از 50 هزار نفر مسافر فرهنگی در فصل تابستان به تبریز سفر می‌کنند ولی با این وضعیت اقتصادی حاکم برجامعه متاسفانه استقبال خوبی نشده است. 
  
وی با اشاره به ثابت ماندن هزینه‌ی اسکان مسافران، گفت: هیچ تغییری در قیمت محل اسکان مسافران فرهنگی انجام نشده و قیمت‌ها مانند دو سال گذشته ثابت باقی مانده است، به عنوان مثال قیمت اقامت یک شبانه روز در اسکان الف 24 هزار تومان است. 
  
افشاری هدف از ایجاد مدارس برای اسکان فرهنگیان را کمک هزینه ای به سفرهای استانی معلمان عنوان کرد و گفت: طی دو سال گذشته با توجه به اعتراض هتلداران، مردم عادی در اسکان فرهنگیان مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند و ما تنها موظف به پذیرش مسافران فرهنگی هستیم. 
  
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اتوبوس‌های گردشگری مورد استفاده‌ی مسافران فرهنگی نیز قرار می گیرد، گفت: در این راستا نشانی تمامی ایستگاه‌های اتوبوس گردشگری تبریز در مدارس نصب شده تا مسافران فرهنگی با استفاده از این اتوبوس‌ها به راحتی از مکان‌های گردشگری و تاریخی تبریز بازدید کنند. 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها