عدم پاسخگویی معاون شهردار تهران به آتش سوزی پله‌های برقی مترو

عضو سابق شورای شهر تهران نسبت به اظهارت معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص افتتاح مجدد خط ۷ انتقاد کرد و گفت: معاون شهردار تهران فعلاً پاسخگوی پله‌های برقی آتش گرفته در انبار باشد.
کد خبر: ۹۰۳۹۹۹۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات محسن پورسیدآقایی، معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص عدم افتتاح خط 7 مترو به دلیل ایمنی شهروندان و افتتاح عجولانه و تبلیغاتی این خط در گذشته اظهار کرد: من از آقای پورسید آقایی این سؤال را دارم که دلیل وی چیست که افتتاح خط 7 مترو تهران دلیل سیاسی داشته است؟ آیا منظور معاون شهردار این است که جریان اصولگرایی با سیاسی کاری با آنکه مترو دارای اشکالات فنی بوده خط را افتتاح کرده است تا توان خود را به رخ بکشد و به صورت تبلیغاتی دست به فعالیت بزند؟ در این صورت سؤال من این است که آیا دوستانی که این ادعا را دارند ایراد فنی را برطرف کرده‌اند؟ مشخص است که طی این یک سال هیچ ایرادی از این خط برطرف نشده است و همان حالت یکسال قبل حفظ شده است و تا از این طریق بگویند که ما خودمان خط 7 مترو را افتتاح کردیم.

وی افزود: به نظر بنده این اقدام سیاسی است نه اقدام مدیریت قبلی در افتتاح مترو. مضافاً اینکه حتی 10 تا12 تا پله برقی هم برای خطوط مترو گرفته شده بود که در انبار نگهداری کردند و به دلیل اینکه در زمان وی درست نگهداری نشد در انبار آتش گرفتند. وی باید پاسخگوی پله‌های برقی آتش گرفته باشد. الان بنده این سوال را از معاون شهردار تهران دارم که آیا شما سیستم تهویه و سیگنالینگ خط 7 مترو را راه‌اندازی کردید؟ و یا اینکه چه کاری انجام دادید که افراد قبلی انجام ندادند و آیا رعایت مباحث فنی را انجام دادید که در قبل صورت نگرفته و برای تبلیغات سیاسی و خودنمایی کار انجام دادند؟

قناعتی همچنین گفت: اگر حرکت و کار شما برای خودنمایی و سیاسی نبوده است، پس در این 4 کیلومتر چه چیزی را افتتاح و اضافه کردید؟ مضافاً اینکه نظر کارشناسی و دستگاه ناظر مبنای تایید فنی است و نه نظر  پورسید آقایی. ناظر نیز در آن مقطع زمانی گفته است که این خط با زمان 45 دقیقه و یا با زمان 30 دقیقه مشکلی ندارد که قطارها تردد کنند و این سخن را با همان وضعیت فنی یعنی نبود سیگنالینگ و تهویه بیان کرده بود که با این شرایط مشکلی با زمان 35تا40 دقیقه ندارد. در آن زمان نیز ما قطار زیادی نداشتیم و اگر سیستم سیگنالینگ و تهویه درست شده بود، چون قطار نداشتیم، بهتر از این هم نمی‌توانستیم زمان را کم کنیم زیرا تعداد قطارها هم کم بودند و اینکه دستگاه ناظر این شرایط را هم تایید کرده بود که با این شرایط و طی این زمان حرکت میسر است.

عضو سابق شورای شهر تهران  در ادامه گفت: اما سوال اینجاست که آقای پورسید آقایی شما چه چیزی را اضافه کردید؟ آیا سیگنالینگ نداشته و آن را اضافه کردید؟ اگر اینطور باشد سخن شما درست است. اما اصلاً این مشکلات فنی آنقدر بزرگ نیست که به این زمان طولانی نیاز باشد که خط مترو را متوقف کنند. اگر دستگاه ناظر و کارشناسی نظر داده بود که اگر فاصله 30 دقیقه قطارها حرکت کنند، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود، طی این یک سال این خط بی‌دلیل تعطیل شده و فقط با این کار می‌خواستند که عملکرد جهادی آقای  قالیباف را زیر سؤال ببرند و بگویند که اصول فنی رعایت نشده است. وگرنه طی آن 30دقیقه مشکلی در تردد قطارها نبوده است و الان هم بقیه خطوط با همین شرایط استفاده می‌شود و چیزی هم اضافه نکردند.

قناعتی در پایان گفت: اینکه معاون شهردار تهران، چمران را به حضور در خط 7 مترو دعوت کردند تا اشکالات فنی آن را بیان کنند هیچ اشکالی ندارد. اما اگر چیزی اضافه کردند و تهویه و هواکش و سیگنالینگ را در این 4 کیلومتر راه‌اندازی کردند حرفشان قابل قبول است. اما اگر این دو موضوع حل نشده است، کارشان بدتر از کسانی است که ادعای سیاسی بودن این مسئله را دارند.

ارسال نظرات