خبرهای داغ:
یک مخترع بسیجی:

اختراعاتم در زمینه برق می تواند کمک حال مردم و مسئولان باشد

یک مخترع و کارآفرین نمونه بسیجی از اختراعات خود در حوزه برق و نقش آن در زمینه صرفه جویی خبر داد و گفت: در صورت سرمایه گذاری در این عرصه می توان تا اندازه زیادی مشکلات مردم و مسئولان را برطرف کرد.
کد خبر: ۹۰۳۹۸۶۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

جواد نعمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اظهار کرد: با محوریت صرفه جویی در مصرف برق تاکنون اختراعات زیادی داشتم ولی هیچ وقت توسط مسئولان حمایت نشده ام گرچه ساخت و تولید انبوه آن در شرایط کنونی می تواند تا اندازه زیادی کمک حال مردم و مسئولان باشد.

وی مهم ترین اختراعات خود را در این زمینه لامپ های روشنائی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، تولید جراغ های محوطه خورشیدی هوشمند، تولید پکیج های مولد برق سیار و قابل حمل، تولید یخچال خورشیدی، تولید آبگرم کن خورشیدی، تولید گلدان های هوشمند برای جلو گیری از اتلاف و هدر رفت آب عنوان کرد.

این مخترع گفت: به دلیل فعالیت اکثر ادارات و ارگان‌ها، مدارس، نهادها و بسیاری دیگر از مراکز و استفاده از روشنائی در طی طول روز و به جهت اشتغال یا غفلت با وجود نور کافی روز باز هم اکثر چراغ ها روشن بوده و روزانه مقادیر زیادی انرژی برق بی جهت اتلاف می شود پس سیستمی ساخته ام که با تشخیص هوشمند نور محیط، به تناسب محیط نور خود را کم و زیاد ودر برخی موارد خاموش مطلق می شود.

وی ادامه داد: با استفاده از این چراغ ها دیگر نیازی به اتصال به برق سراسری نیست، این چراغ ها نور خورشید را ذخیره و آن را به جریان الکتریسیته تبدیل می کند، با سیستم هوشمند خود با تاریک شدن هوا روشن و طبق برنامه ریزی که انجام شده بر حسب ساعت دقیقه و ثانیه روشن و خاموش می شوند.

نعمتی اضافه کرد: بسیار دیده شده در سطح شهر که بسیاری از دست فروشان از موتور برق بنزینی استفاده می کنند، صدای ناهنجار و دود حاصل از آن و هزینه استهلاک آن این سیستم را مغایر با آرامش و دوستدار محیط زیست کرده که پکیج های قابل حمل با دریافت نور خورشید و ذخیره ان در زمان لازم می توان از انرژی ان به صورت رایگان و سالم و بی صدا و با قیمتی مناسب استفاده کرد.

وی که درصدد تشکیل تعاونی برای تولید انبوده اختراعات خود می باشد در این زمینه از مددجویان کمیته امداد با هدف اشتغال زایی برای طبقه محروم نیز بهره می گیرد، گفت: مددجویان در حال حاظر به اداره کار حهت اخذ وام معرفی شده اند و هماهنگی های لازم برای شرکت در دوره های آموزشی تاسیس تعاونی برای مددجویان انجام شده است.

این مخترع کارآفرین اضافه کرد: در حال حاضر تعاونی تولید لامپ متشکل از هفت نفر می باشد، که انتظار می رود اعضای آن تا ۲۰ نفر افزایش یابد.

نعمتی گفت: از فعالیت های تعاونی ها به تولید لامپ، انواع محافظ برق، تولید و بسته بندی عسل، تولید و بسته بندی خشکبار می توان اشاره کرد همچنین برای بازاریابی و فروش محصولات هم طی هماهنگی های انجام شده با کمیته امداد مقرر شده تیمی متشکل از افراد تحصیل کرده مددجو جهت تاسیس و راه اندازی و آموزش شبکه فروش بهره بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظرات