خبرهای داغ:
حجت الاسلام میرباقری در تبریز:

امام زادگان، منشا برکات و چراغ هدایت در کشور هستند

یکی از وعاظ برجسته کشور در آئین تکریم و بزرگداشت امامزاده سید حمزه همزمان با دهه کرامت و پاسداشت روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زاده ها، گفت: گرچه اغلب امام زادگان در ایران به شهادت رسیده اند، ولی منشا برکات و چراغ هدایت نیز در کشور شدند.
کد خبر: ۹۰۳۸۶۰۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان،  حجت الاسلام  سید حمید میر باقری، اظهار داشت: وجود امام زاد ها در کشور، به برکت وجود مقدس امام رضا(ع) است و حسن انتخاب روز ملی تکریم امام زادگان همزمان با مولود امام رضا(ع) نیز در همین امر است.

وی خاطر نشان کرد: گرچه اغلب امام زادگان در ایران به شهادت رسیده اند، ولی منشا برکات و چراغ هدایت نیز در کشور شدند.

حجت الاسلام میر باقری در بیان وظایف ما نسبت به امام زادگان با اتکا به آیه "قُلْ لا اَسئَلکم عَلَیه اَجراً اِلا المَوَدَّهَ فِى الْقُربى" ابراز داشت: پیامبر در مقابل زحمات خود هیچ اجری به جز مودت با نزدیکان خود نخواسته است.

وی در ادامه به آیه ۴۷ سوره سبا(قُلْ مَا سَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى اللَّهِ ۖ وَهُوَ عَلَى ٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ) اشاره کرد و گفت: اجری که پیامبر از ما در قبال زحمات خود خواسته بود به نفع خود ما مسلمانان است.

  حجت الاسلام میر باقری با تکیه بر حدیثی از حضرت فاطمه(س) ابراز داشت: همانطور که حضرت فاطمه(س) احترام به فرزندان یک فرد را احترام به خود فرد دانسته اند، ما نیز احترام به امام زادگان را احترام به امامان تلقی می کنیم. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها