التهابات در بازار نتیجه سوء مدیریت‌ها در کشور است نه خروج آمریکا از برجام

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: فضای ملتهب در بازار نتیجه سوءمدیریت‌ها در کشور است و آقای رئیس‌جمهور و معاون اول وی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا دنیا به هم ریخته و همین اظهارنظرهاموجب التهاب در بازار شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۹۲۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، گفت: در ارتباط با نقش تحریم در گرانی‌های اخیر در کشور باید بگویم که ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون همواره با تحریم‌های آمریکا مواجه بودیم و تحریم چیزی نیست که ما با آن بیگانه باشیم و موضوع جدیدی برای ما نیست.

وی افزود: موضوعی که در اینجا قابل ذکر است این است که دولتمردان ما از وضعیت پیش آمده بعد از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید، ترسیده‌اند و ترس آنها باعث فرار به جلو شده و باعث شد تا ما شاهد بحران‌هایی در بازار به دنبال این ترس آنها باشیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: موج منفی که از طرف دولتمردان وارد شد بازار را پر از تنش کرد و مسئولان دولتی به جای اینکه وزنه خود را در برابر آمریکا سنگین ببینند و اینگونه وانمود کنند که بودن یا نبودن آمریکا در برجام برای ما فرقی ندارد با واکنش‌هایی که نسبت به خروج آمریکا از برجام نشان دادند بازار را دچار تلاطم کردند.

داداشی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که موج منفی که دولتمردان با واکنش‌هایشان نسبت به خروج آمریکا از برجام به بازار وارد کردند به مراتب تاثیرش بیشتر از خود تحریم بود. و آقای رئیس‌جمهور و معاون اول وی به گونه‌ای نسبت به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان می‌دهند که گویا همه دنیا به هم ریخته است. آمریکایی‌ها از همان ابتدای پیروزی انقلاب با ما دشمن بودند و خروج آنها از برجام چیز غیرمعمولی از سوی آنها نبوده و از قبل هم این مسئله پیش‌بینی شده بود.

وی افزود: ما در برجام دیدیم که دولت به خاطر عدم اخذ تضمین‌های لازم از آمریکا ضررهایی به کشور وارد کرد و باز همین دولتمردان بعد از خروج آمریکا از برجام با سوءمدیریت‌ها و عدم کنترل اوضاع ضرر دیگری را به کشور وارد کردند و با اظهار نظرهای ناصحیح باعث التهاب در بازار شدند که این صحبت‌ها و اظهارات بازار را ملتهب کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: فقط تحریم نبود که گرانی‌ها را در بازار به دنبال داشت بلکه عدم مدیریت صحیح فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور و اظهارنظرهای نسنجیده باعث شد تا بازار کشور به تنش کشیده شود.دولت هم در بحث سیاست خارجی شکست خورده و هم در بحث سیاست داخلی و اعمال سیاست‌های صحیح اقتصادی شکست خورده است.

داداشی خاطرنشان کرد:‌ تحریم‌های اخیر آمریکا نهایتا 10 تا 15 درصد می‌توانست بر اقتصاد کشورمان تاثیر بگذارد و باعث افزایش قیمت‌ها شود اما به دلیل عدم مدیریت فضای کشور بازار به تنش افتاد و دولت نتوانست فضای کشور را در این باره مدیریت کند.

وی افزود:‌اگر دولتمردان پس از خروج آمریکا از برجام و فضای پیش آمده در شرایط جدید سنگین سر جای خود می‌نشستند و از بیان اظهارنظرهایی که داشتند پرهیز می‌کردند شاهد این نابسامانی‌ها در بازار نبودیم و مشکلات فعلی در حوزه اقتصادی کشور در واقع به سوء مدیریت‌ها پس از خروج آمریکا از برجام بازمی‌گردد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: از ماه‌های قبل هم خروج آمریکا از برجام پیش‌بینی می‌شد و باید برنامه‌ریزی‌های مناسب برای شرایط اقتصادی فعلی از پیش از این انجام می‌شد تا ما شاهد این وضعیت در کشور نبودیم که متاسفانه این برنامه‌ریزی‌ها صورت نگرفت.

ارسال نظرات