خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت؛

50 درصد مبالغ گندم کاران تاکنون پرداخت شده است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی هشترود، گفت: تاکنون هزار و 130 میلیارد ریال لیست کشاورزان به بانک ها رفته که 45 میلیارد ریال در سطح استان به کشاورزان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۹۹
|
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  اسفندیار ابوالحسن زاده افزود: وجوه پرداختی کشاورزان گندم کار در دو مرحله به حساب کشاورزان واریزخواهد شد و پیش بینی می شود امسال 600 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
وی با بیان اینکه قیمت پایه مصوب هر کیلوگرم گندم بر اساس شاخص های جدول پاکی شامل 4 درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید تعیین می شود افزود: به ازای هر درصد افزایش یا کاهش افت مفید و غیر مفید به ترتیب نیم درصد و یک درصد از قیمت پایه کسر یا اضافه می شود.
 ابوالحسن زاده ادامه داد: حداکثر افت مفید قابل قبول برای خرید تضمینی گندم 8 درصد و حداکثر افت غیرمفید قابل قبول 5 درصد و حداکثر رطوبت مجاز 12 درصد است.
وی با اظهار نگرانی از نبود ذخیره اصولی گندم در چاراویماق گفت: نبود ذخیره سازی اصولی گندم مردم این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.
 ابوالحسن زاده اضافه کرد: 150 ریال کرایه حمل اضافی به سیلوهای دولتی و انبارهای دولتی بالاتر از20 کیلومتر مسافت داده خواهد شد.
وی خرید کلزا در سال جاری از کشاورزان رل در قالب خرید تضمینی به قیمت پایه مصوب از قرار هر کیلوگرم بر اساس شاخص های جدول پاکی ( شامل 2% ناخالصی  و 10% رطوبت )مبلغ 28665 ریال عنوان نمود و افزود : مقدار خرید تضمینی کلزا 8 هزار تن پیش بینی می شود .
 ابوالحسن زاده بیان کرد: کل خرید محصول کلزا در 5 مرکز و در مناطقی که کشت دانه روغنی کلزا صورت گرفته است ، در حال انجام می باشد که به ازای هر درصد ناخالصی و رطوبت کمتر از ارقام مندرج در جدول ، به همان نسبت به وزن محصول دانه روغنی تحویلی تحت عنوان (جایزه پاکی) اضافه و بهای آن محاسبه و پرداخت می شود.
 نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت نیز از روند اجرایی پایاب سد سهند پس از گذشت 11 سال انتقاد کرد و گفت : هنوز از 5 پایاب این سد یک فاز آن هم تحویل داده نشده است.

 سید حمزه امینی افزود : اتمام و تکمیل پایاب های سد سهند تحقق اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد.
عضو کمیسیون اجتماعی گفت: از سرمایه گذاران در بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان حمایت خواهد شد.
 فرماندار هشترود هم خواستار نظارت و مراعات بر الگوی کشت در این شهرستان را شد و گفت : هر کشاورزی نباید بصورت غیر کارشناسی اقدام به کشت کند .
امین امینیان گفت :اشتغالزایی هر پایاب سدسهند بیش از 6 هزار نفر است که در صورت تکمیل 5 پایاب ب ای 35 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
وی میزان بارندگی امسال را 430میلیمتر اعلام کرد و گفت 120 میلیمتر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
امین امینیان عملکرد گندم امسال در منطقه را نسبت به 10 سال گذشته بی سابقه عنوان کرد و افزود : ارقام جدید باران و سرداری کشت شده توسط کشاورزان 300 الی 500 کیلو افزایش عملکرد داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها