مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد

در امان ماندن از گزند تهاجمات در سایه حجاب و عفاف

خطیب زاده گفت: فرد با حجاب علاوه بر اینکه در جامعه از گزند تهاجمات و نگاه‎های نامناسب حفظ می‌شود به آرامش، آسایش و مصونیت درونی دست می‎یابد.
کد خبر: ۹۰۳۷۱۲۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
سمیرا خطیب زاده مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون نقش دستگاه‎های مختلف فرهنگی و کوتاهی این دستگاه‎ها در امر حجاب و عفاف عنوان کرد: حجاب و عفاف تنها مصونیت جسمانی نیست بلکه مصونیت و حصار ایجاد کننده امنیت اندیشه و فکر زن مسلمان در برابر تهاجمات دشمن است.

وی افزود: تهاجمات دشمن روز به روز گسترده‌تر شده و هدفی جز تقابل با فرهنگ و ارزش‏های جامعه ما را ندارد، بنابراین حجاب مقوله فطری و انسانی است که زن و بشریت را در جامعه به آسایش درونی و بیرونی می‎رساند.

خطیب زاده گفت: فرد با حجاب علاوه بر اینکه در جامعه از گزند تهاجمات و نگاه‎های نامناسب حفظ می‌شود به آرامش، آسایش و مصونیت درونی دست می‎یابد، زیرا از نظر اندیشه خود را بالاتر و برتر از این می‎داند که فکر و اندیشه خود را در اختیار هر تهاجمی قرار دهد.

وی بیان کرد: متاسفانه جنگ نرم دشمن به صورت پیوسته و آرام در جریان است و همه تلاش دشمن این است که عزت و افتخار را از زن مسلمان ایرانی بگیرد و به حجاب آن‎ها حتک وارد و آن را به تمسخر گیرد.

خطیب زاده عنوان کرد: در فضای مجازی مسائل و شبهات مختلف مطرح می‌شود که هدف آن از بین بردن افتخارات زنان مسلمان ایرانی است.

وی اظهار داشت: همایشی در روز حجاب و عفاف با عنوان دختران انقلاب صورت گرفت که شاهد حضور پرشور نسل جوان و نوجوان در این همایش بودیم.

خظیب زاده بیان کرد: دستگاه‏ها بعد از گذشت چند سال از تصویب قانون حجاب و عفاف که وظایف بیست و شش دستگاه به صورت مشخص در آن قید شد، بایستی مسئولان این دستگاه‎ها پاسخگوی مسائل در برابر اقدامات انجام شده در بحث حجاب و عفاف باشند.

وی تصریح کرد: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اهمیت موضوعات فرهنگی بخصوص بحث حجاب و عفاف بایستی دستگاه‎ها گزارشی از اقدامات خود ارائه دهند.

خطیب زاده در پایان گفت: متاسفانه بعضی از دستگاه‎هایی که در حوزه برنامه ریزی و سیاست گذاری در موضوعات زنان و خانواده در حال فعالیت هستند، هم راستای با جریانات غربی پیش می‎روند و به جای اینکه نگاهی جامع به مسائل حوزه زنان داشته باشند خود را محدود به کلیشه‎های خاص کرده و از مسئله بسیار مهم و حیاتی حجاب و عفاف غافل شدند.
ارسال نظرات