خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

سخنان وزیر درباره منع تدریس زبان محلی خلاف فرمایشات رهبری است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان وزیر آموزش و پرورش در موضوع ممنوعیت تدریس زبان محلی در مدارس، خلاف سفارش رهبری و رئیس جمهور است.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۰۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

 

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایچان غربی، با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش در مورد ممنوعیت زبان محلی در مدارس و خطرناک توصیف کردن این موضوع اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش باید به جای این سخنان، توانایی پرداخت مطالبات فرهنگیان را داشته و مدارس کانکسی را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، وزیر آموزش و پرورش باید به نوسازی مدارس تخریبی بپردازد چون به جای اینکه وضعیت آموزش و پرورش را نوین کند، افاضه علم کرده و تدریس زبان‌های بومی را در مدارس مضر اعلام کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که زبان فارسی مضر زبان ترکی بوده و سبب می‌شود که زبان اصلی و مادری ما لطمه ببیند.

وی با تاکید بر اینکه زبان‌های بومی در خدمت آموزش و پرورش هستند بیان کرد: بی تردید اگر معلمان و نیروهای بومی آموزش و پرورش، از زبان‌های محلی به ویژه قوم کثیر آذری استفاده نکنند، نمی‌توانند آموزش بدهند.

قاضی‌پور با اشاره به این موضوع که زبان ترکی قرار بود در مدارس تدریس شود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم حکم فرمودند که به فرزندان زبان ترکی را آموزش دهید و علاوه بر آن رئیس جمهور قول داد که زبان ترکی در مدارس تدریس شود بنابراین سخنان وزیر آموزش و پرورش خلاف سفارش رهبری و رئیس جمهور است.

انتهای پیام

ارسال نظرات