خبرهای داغ:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

پیش بینی تولید 820 هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در آئین برداشت و شکرگزاری گندم در قطب تولید گندم در هشترود گفت: از این مقدار گندم پیش بینی می شود 550 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۱۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ایوب ایرانی فام با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت گندم دیم در اراضی کشاورزی 360 هزار هکتار و در اراضی آبی نیز 75 هزار هکتار می باشد افزود: کار خرید گندم در 100 مرکز در سطح استان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون نیز 76 هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به سال گذشته 3.5 برابر می باشد.

ایرانی فام اضافه کرد: 8 درصد بهای گندم خریداری شده ازکشاورزان نیز به حساب کشاورزان تاکنون واریزشده است.

فرماندار هشترود نیز ازکشاورزان خواست با اصلاح الگوی کشت و استفاده از علم نوین کشاورزی و رعایت اصول فنی محصولات با کیفیت تولید کنند.

امین امینیان ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در این شهرستان را ضروری دانست و افزود: راه اندازی صنایع تبدیلی در بخش گندم و سیب در این شهرستان با هدف تولید و فرآوری محصولات کشاورزی ضروری است و از سرمایه گذاران در این بخش حمایت خواهد شد.

وی به ظرفیت کشاورزی و دامداری هشترود اشاره کرد و گفت: اعتبارات خوبی برای اشتغال زایی روستایی در این بخش در شهرستان نظر گرفته شده است .

امینیان ادامه داد: دولت بیش از 170 میلیارد تومان برای خرید گندم ازکشاورزان منطقه پرداخت می کند اما متاسفانه بیشتر این مبلغ در خارج ازشهرستان سرمایه گذری می شود.

وی حفاظت ازمنابع آب را وظیفه همه دستگاه ها دانست و ازکشاورزان خواست الگوی مصرف آب را رعایت کنند.

امینیان اضافه کرد: در سالجاری پول گندم خریداری شده از کشاورزان سر موقع به حساب هایشان واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.   

در این آئین از کشاورزان نمونه تجلیل و دعای شکر گزاری نیز خوانده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها