مسئول سازمان بسیج طلاب استان سمنان در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد

مسجد قلب تپنده در مسائل مختلف زندگی مردم

مقری گفت: مسجد باید قلب تپنده منطقه در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زندگی مردم باشد.
کد خبر: ۹۰۳۶۳۴۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
علی مقری مسئول سازمان بسیج طلاب استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در ارتباط با مسجد محوری در فعالیت‏های انقلابی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نیز برنامه‎هایی که باید بسیج برای تقویت مسجد محوری در فرهنگ انقلابی داشته باشد، گفت: شواهد متعدد تاریخی از صدر اسلام تا کنون نشان دهنده اهمیت مسجد است.

وی بیان کرد: نگاه به تاریخ اسلام از زمان حضرت خاتم تا انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس نشان دهنده تاثیرفراوان مسجد در فعالیت‎های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

مقری تصریح کرد: مسجد باید قلب تپنده منطقه در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زندگی مردم باشد.

وی عنوان کرد: مسجد باید حلال مشکلات مردم، پر کننده اوقات فراغت جوانان، آموزنده درس زندگی برای جوانان و نیز بستری برای آماده کردن اقشار مختلف به منظور کمک رسانی، هم پوشانی و انجام وظایف عبادی، اجتماعی و سیاسی باشد.

مقری بیان کرد: بسیج بایستی در مساجد از توانمندی‎های پزشکان و معلمان استفاده کند بدین صورت که معلمان به تدریس دروس تقویتی و پزشکان به ویزیت رایگان مردم بپردازند تا انگیزه مردم برای حضور در مساجد تقویت شود.

وی در پایان گفت: بسیج بایستی به برگزاری جلسات رایگان مشاوره و نیز آموزش مهارت‎های زندگی برای جوانان و نوجوانان بپردازد که این اقدامات با محوریت امام جماعت محل و هیئت امنای مسجد امکان پذیر است.
ارسال نظرات