خبرهای داغ:
استاد دانشگاه شهید مدنی(ره) آذربایجان:

حجاب از اهم تعالیم اسلامی برای تربیت فرزندان است

استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در بانوان کارمند بانک صادرات استان گفت: اگر پدر و مادر به فرزند خود مسأله حجاب را آموزش ندهند و خود از آن غافل باشند، بنای دیوار حجاب که از ابتدا به درستی شکل نگرفته ممکن است هیچگاه مستحکم و استوار نشود! یکی از وظایف مهم پدر و مادر به تصریح دین مبین اسلام تعلیم و تربیت صحیح فرزندان و آموزش موضوع حجاب از اهم این وظایف است.
کد خبر: ۹۰۳۶۰۵۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر افزود: در قرآن کریم بیش از 10 آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد که نشان از اهمیت این مقوله دارد.

وی ادامه داد: آثار فردی رعایت حجاب، می‌توان احترام به شخصیت زن، به واسطه رعایت حجاب، مصونیت ارتباطات زن با مردان غریبه، حفظ اعتقادات مذهبی برای افراد، حفظ عفت زن و جلوگیری از فساد و ناهنجاری و از آثار اجتماعی رعایت حجاب سلامت نسل جدید جامعه، پیشگیری از فساد اخلاقی، مبارزه با مظاهر بی‌دینی، حفظ کیان خانواده می توان اشاره کرد.

حجاب از اهم تعالیم اسلامی برای تربیت فرزندان است

جعفری در پایان اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌های مذهبی از نقش ماهواره و شبکه‌های متعدد آن در کاهش تمسک به اسلام در رفتارهای اجتماعی و زندگی فرزندانشان ابراز نگرانی می‌کنند؛ درحالی که از نقش اینترنت به کلی غافلند و لازم است ضمن آشنایی با دنیای مجازی زمینه استفاده درست و سالم از این شبکه گسترده را برای فرزندشان فراهم آورند.

وی یادآور شد: اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های جذابی ندارد یا مثلاً به یک طیف خاص نمی‌پردازند، توجیه مناسبی برای ورود شبکه‌های مروج فساد به کانون خانواده نیست!

ارسال نظرات
پر بیننده ها