مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

اشتغالزایی ۷۳۰نفر در سال 96

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی ضمن تبریک هفته بهزیستی با اشاره به آغاز هفته بهزیستی از ۲۱الی ۲۹تیرماه سالجاری گفت: سازمان بهزیستی از مهم‌ترین نهادهای حمایتی دولت امی باشد که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۹۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛  محمد محمدی قیداری با بیان اینکه در مجموع ۷۰۸۶ خانوار در سطح استان، مستمری دریافت می‌کنند ،اظهار داشت: در حوزه توانبخشی بهزیستی، 19 هزار و 796 معلولیت ثبت شده وجود دارد که 1.7 درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود. این در حالی است که 26 درصد از این افراد مستمری‌بگیر هستند.

وی از اقدامات  مهم معاونت امور توسعه و پیشگیری که بر رسالت خود که بالا بردن آگاهی‌های علمی آحاد جامعه است ،خاطرنشان کرد:در سه ماهه نخست امسال، ۴۳۲۶ نفر از خدمات مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی و ۱۶۹۴ نفر از خدمات ۲۵ مرکز ترک اعتیاد بهره‌مند شده‌اند و ۵۰۶ کودک از خدمات غربالگری بینایی و ۴۱۰۰ کودک از خدمات غربالگری شنوایی برخوردار شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به  فعالیت شماره تلفن ۱۲۳ ،تصریح کرد: بیشترین تماس‌های این شماره مربوط به کودک آزاری و همسر آزاری می باشد که تعداد تماس‌های کودک آزاری در استان ۳۶ مورد بوده است و تعداد خدمات سیاری که همکاران ما به محل اعزام شده اند، ۳۸ مورد و داخله بحران نیز چهار مورد بوده است؛ که در واقع از کل تماس‌ها چهار مورد به کودک آزاری منجر شده است.

محمدی افزود: پرونده های واگذار شده به کلینیک های مددکاری اجتماعی  دو هزار و ۴۵۹ مورد بوه و شمار دانش آموزان خانوارهای نیازمند تحت پوشش نیز به یک هزار و ۴۱۲ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اشتغالزایی ۷۳۰ نفر در سال گذشته خاطرنشان کرد: این افراد با کمک وام‌ها و کمک‌های بلاعوض توانستند اشتغال پایداری را برای خود پیدا کنند.

ارسال نظرات