امام‌جمعه اردکان:

استفاده ابزاری، بزرگ‌ترین توهین به کرامت بانوان و دختران است/ شورای نگهبان خار چشم دشمنان بوده و هست

امام‌جمعه اردکان با اشاره به هجمه‌های دشمن برای از بین بردن کرامت زن گفت: استفاده ابزاری از زنان و دختران به‌عنوان کالا بزرگ‌ترین توهین به کرامت بانوان و دختران است.
کد خبر: ۹۰۳۵۲۲۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه اینهفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، هفته حج را گرامی داشت و به بیان آثار و برکات سفر حج پرداخت و با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: کسی که حج را ترک کند درحالی‌که استطاعت دارد کافر است و کسی که حج را به تأخیر بیندازد تا مرگ او فرابرسد در روز قیامت در زمره مسلمانان محشور نمی‌شود.
وی گفت: حج با مال دنیا مقایسه نمی‌شود. بعضی‌ها می‌گویند پول‌خرج‌کنیم و برویم حج و پول در جیب وهابیون بریزیم و حرف‌های دیگری می‌زنند. عظمت و تأثیر حج به‌قدری زیاد است که این‌ها مسائل حاشیه‌ای است. به این افراد باید گفت که شما چرا دغدغه جاهای دیگر ندارید.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: بعضی‌ها وقتی موسم حج می‌شود آمار می‌گیرند که ما چقدر حاجی داریم و چقدر دلار در جیب عربستان رفت و در طول سال و تعطیلات محاسبه نمی‌کنند که چقدر از مردم ما دلار در جیب ترکیه، تایلند و تایوان کردند و در کنار دریا رفتند. چرا دلشان برای این‌ها نمی‌سوزد؟ حج آن‌قدر عظمت و تأثیر دارد که این‌ها در کنارش هیچ است. آرزوی هر مسلمانی باید حج باشد. این دستور اهل‌بیت است که دور خانه خدا نباید خلوت باشد. تا وقتی خانه کعبه برپاست و دور آن طواف می‌کنند دین خدا از بین نمی‌رود. امیدواریم که امسال همه حاجیان بتوانند به بهترین وجه حج خود را با آرامش و معنویت کامل به‌جا بیاورند.
وی در خطبه دوم ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) به بیان گوشه‌ای از ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و افزود: علما گفته‌اند که در روز قیامت ازنظر شفاعت اول حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) است و بعد حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) قرار دارد.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: روز ولادت آن حضرت به نام روز دختر نام‌گذاری شده است. در اسلام به فرزند دختر بیش از پسر اهمیت داده‌شده است. گرچه گاهی تبلیغ می‌شود که در اسلام به حقوق زنان اهمیت داده نشده است یا یک مسئله شرعی را علم می‌کنند که اینجا حق زن ضایع‌شده است و به بانوان اهمیت داده نشده است اما کسانی که اهل دقت هستند می‌توانند تحقیق کنند.
وی افزود: اسلام به زن کرامت عجیبی داده است. اسلام به دختر عنایت ویژه‌ای کرده است. پیامبر اکرم در آن شرایطی که دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند با صراحت تمام فرمودند که بهترین فرزندان شما دختران هستند. دختر عنایت الهی است و پسر نعمت الهی است، از نعمت سؤال می‌شود اما از عنایت و تفضل الهی سؤال نمی‌شود.
خطیب جمعه اردکان گفت: امروز مقام دختر و زن بودن مورد هجمه قرارگرفته است وزنان و دختران ما را به سمت و سویی می‌برند که کرامت آن‌ها از بین می‌رود و از زن و یک دختر جوان به‌عنوان کالا استفاده ابزاری می‌شود این بزرگ‌ترین توهینی است که به زن می‌شود. در کشورهای غربی و در جامعه ما بعضی‌ها این‌گونه می‌خواهند کرامت دختران وزنان ما را از بین ببرند. به خانواده حمله می‌شود، فرزند داری، شوهرداری و خانه‌داری را امری کم‌ارزش جلوه می‌دهند و به انزوا می‌کشانند درحالی‌که پیامبر اکرم بالاترین جهاد زن را شوهرداری و خانه‌داری می‌دانند.
وی اظهار داشت: لازمه حفظ کرامت زنان ما این است که به مسائل اسلام مانند حجاب و عفاف و ازدواج به‌موقع دختران اهمیت بدهیم. امروز متأسفانه در شهر ما عده‌ای برای جوانان اردکانی از شهرهای دیگر دختر پیدا می‌کنند. دختران ما فریب تبلیغات ماهواره‌ها و شبکه‌های انحرافی را می‌خورند و ازدواج نمی‌کنند و به دنبال کارهای دیگر می‌روند.
حجت‌الاسلام شاکر در ادامه با گرامیداشت روز تجلیل و تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: در کشور ما قریب به 11 هزار امامزاده داریم. وقتی در یک منطقه‌ای مکانی نورانی با قدمتی طولانی به نام امامزاده وجود دارد کافی است که انسان برای عرض ارادت به پیامبر در آنجا توسلی بجوید. این مکان‌های معنوی ظرفیت مهمی برای استفاده مردم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: تقریباً در همه کشورها نهادی مانند شورای نگهبان برای صیانت و نظارت بر قانون اساسی آن‌ها وجود دارد. مقام معظم رهبری می‌فرمایند که قوام نظام ما به اسلامیت آن است و شورای نگهبان تضمین‌کننده اسلامیت قوانینی است که از مجلس شورای اسلامی بیرون می‌آید.
امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: شورای نگهبان همیشه خار چشم دشمنان بوده است حتی در زمان حضرت امام خمینی (ره) به این شورا بسیار حمله می‌شد و درجایی امام راحل با حمایت قاطع از شورای نگهبان به این شورا خطاب می‌کنند که این حمله‌ها و هجمه‌هایی که وجود دارد به خاطر ایستادگی در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت‌هاست.
وی با گرامیداشت روز تأمین اجتماعی و بهزیستی از تلاش‌های کسانی که در این عرصه خدمت می‌کنند تجلیل کرد و گفت: کسانی که توفیق دارند به دردمندان، معلولان، خانواده‌های گرفتار، کودکان معلول و افراد سالمند خدمت می‌کنند عبادتی کم‌نظیر است. مردم هم باید قدردان آن‌ها باشند و با اقدامات بهزیستی و انجمن‌های خیریه همکاری و همدلی کنند. فرهنگ خدمت به نیازمندان و معلولان باید همگانی بشود.
حجت‌الاسلام شاکر در پایان بابیان اینکه قبلاً گفته‌شده و دوباره متذکر می‌شویم که متولی ساخت پارکینگ جنب مصلا شهرداری و شورای شهر است، اظهار داشت: از خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند تهیه پارکینگ است که ضمن تقدیر و تشکر تقاضا می‌کنیم هر چه سریع‌تر کار این پارکینگ را به سرانجامی برسانند تا راه مردم باز شود. این پارکینگ مثل قسمت افتتاح‌شده در طول هفته مورداستفاده عموم مردم قرار می‌گیرد و جمعه‌ها هم مورداستفاده نمازگزاران.
وی گفت: خیلی‌ها به من تذکر می‌دهند و حتی با طعنه مخاطب قرار می‌دهند، حرفی نیست می‌شنوم، اما چند مرتبه به متولیان محترم گفته‌ام و حتی برای پیگیری کار شخصاً به جلسه شورای شهر رفته‌ام و به هر دلیل هنوز راه باز نشده ان‌شاءالله با تلاش و پیگیری هر چه زودتر این مشکل حل شود.
ارسال نظرات