آتش سوزی در ۶ هکتار از جنگل‌های ارسباران

به دنبال بی‌احتیاطی‌های مردم، روز گذشته آتش‌سوزی در ۶ هکتار از جنگل‌های ارسباران آغاز شده و پس از اعزام بالگرد اطفای حریق به منطقه، عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۲۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور از وقوع حریق در جنگل‌های ارسباران خبر داد و گفت عملیات اطفا حریق همچنان ادامه دارد.

 خلبان محمد مهدی نوری آل آقا با ابراز تاسف از اینکه بار دیگر، بی‌احتیاطی‌ها سرمایه‌های ملی کشور را طعمه حریق کرده به تسنیم گفت: جنگل‌های ارسباران در منطقه دیزمار و روستای اولیق منجر شده است که در پی آن، پنجشنبه 21 تیر، سازمان حفاظت محیط زیست درخواست بالگرد اطفا حریق را  به مرکز اعلام  کرد. یگان اطفای حریق بلافاصله با  بالگرد میل 171 مجهز به بسکت 4000 لیتری آب و تجهیزات لازم به منطقه اعزام شد و همچنان در حال انجام عملیات اطفای حریق است.

وی ادامه داد: حدود 6 هکتار از مراتع مشجر و اراضی زراعی در گیر آتش‌سوزی شدند اما تاکنون هیچ تلفات انسانی در این آتش‌سوزی گزارش نشده است.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور از اهالی، مسافران و گردشگران درخواست کرد که از بر افروختن هر گونه آتش در جنگل و مناطق حفاظت شده جدا خودداری کنند و افزود:  در آستانه شروع فصل گرما، اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق رسانه‌ها صورت گرفته با این حال بار دیگر از هموطنان تقاضا داریم از روشن کردن آتش به ویژه در نزدیک درختان جدا خودداری کنند چرا که وجود گیاهان خشک در منطقه و گرمای هوا، به خودی خود دو عامل اصلی طبیعی وقوع آتش‌سوزی در جنگل ها و مراتع است.

وی همچنین از اهالی و گردشگران خواست در صورت مشاهده آتش‌سوزی در طبیعت، سازمان حفاظت محیط زیست (شماره تلفن 1540) و یا سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری (شماره تلفن 1504) را مطلع کنند.

ارسال نظرات