برخورد جدی دستگاه قضا با مدیران بی توجه به بیت المال

دستگاه قضا با مدیران دستگاه‌های اجرایی که در حفظ حقوق بیت المال کوتاهی کنند به جد برخورد می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۶۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
رئیس کل دادگستری استان نیز در جلسه شورایبرخورد جدی دستگاه قضا با مدیران بی توجه به بیت المال حفاظت از حقوق بیت المال استان با تاکید بر صیانت از حقوق و اموال بیت المال در تمامی عرصه‌ها و زمینه‌ها گفت:چنانچه مشاهده شود مدیری در حفظ اموال بیت المال کوتاهی و سهل انگاری کند به شدت با مدیر متخلف برخورد قانونی و قضایی می‌شود.
حجه الاسلام مزارعی با اشاره به وجود و فعالیت برخی کارخانه‌های شن و ماسه در حریم و بستر رودخانه بشار یاسوج افزود:شرکت آب منطقه‌ای استان با همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های متولی قانون جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه باقیمانده را به اجرا دربیاورد چرا که رعایت قانون برای همه افراد جامعه است.
وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند تا یک ماه آینده با در اختیار قراردادن ماشین آلات سنگین خود به شرکت آب منطقه‌ای و همکاری‌های لازم برای جابجایی خط کشی و تعیین حد و مرز رودخانه بشار اقدام کنند که در غیر اینصورت با دستگاه‌های متخلف برخورد می‌شود.
کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم نسبت به ساماندهی پسماند شهری یاسوج و احداث کارخانه بازیافت زباله در منطقه دوپشته دشت روم توسط شهرداری‌های یاسوج و مادوان هشدار داد و گفت: شهرداری یاسوج و مادوان باید تا سه ماه آینده این مصوبه را تعیین تکلیف و هر ماه گزارش کار را به دبیرخانه این شورا ارائه دهند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم از کاهش ۵۵ درصدی میزان سطح آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌های استان در چهارماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت:در چهار ماهه اول پارسال ۵۷ فقره به مساحت ۲۵۸ هکتار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داد درحالیکه این میزان در مدت مشابه امسال ۲۲ فقره به مساحت ۱۱۸ هکتار بوده است.
بهشتی فرد شناسایی و پهنه بندی مناطق حساس، تشکیل گروه‌های کشیک شبانه روزی درشهرستان‌ها و بخش‌ها و اداره کل منابع طبیعی، انعقاد تفاهم نامه با افراد محلی به عنوان دیده بان و ارائه آموزش‌های تخصصی لازم با برگزاری مانور‌ها و کلاس‌ها به آنان، جلوگیری از آتش زدن پس مانده‌های مزارع کشاورزی، تشکیل دو گروه ویژه اطفاء حریق در روز‌های تعطیل و استفاده از بالگرد در هنگان آتش سوزی‌ها از عمده دلایل کاهش آتش سوزی‌ها در استان است.
کشاورز رئیس اداره حقوقی امور اراضی استان هم گفت:برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی ۷۹ مورد به میزان بیش از ۴ هکتار در استان شناسایی و به آن‌ها اخطار‌های کتبی داده شد.
داوودی مهر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم ساماندهی، انتقال کارخانه‌های موجود در بستر رودخانه بشار و حدنگاری مرز و حریم این رودخانه را نیازمند همراهی و تعامل هرچه بیشتر سایر دستگاه‌های متولی با این شرکت دانست.
دیودیده مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز با بیان اینکه این اداره متولی صدور پروانه بهره برداری برای واحد‌های تولیدی، صنعتی و صنفی است گفت:چنانچه دستگاه‌های اجرایی متولی انتقال کارخانه‌های شن و ماسه تشخیص دهند و کتبی به ما گزارش دهند پروانه بهره برداری این کارخانه‌ها به حالت تعلیق درمی آید.
ارسال نظرات