اگر بانک‌های استان نتوانند سهم اعتبار اشتغال پایدار روستایی را جذب کنند به مردم جفا کرده اند

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی کردستان گفت: اگر بانکهای استان نتوانند سهم اعتبار اشتغال پایدار روستایی را جذب کنند به مردم جفا کرده اند.
کد خبر: ۹۰۳۴۰۱۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در نشست کار گروه اشتغال اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات خاص در حوزه‌های مختلف در بحث اشتغال، توسعه اقتصادی و رفع موانع تولید به کردستان اختصاص یافت که این نشان دهنده دغدغه اصلی استاندار برای اشتغال وتولید است.

وی افزود: در شورای برنامه ریزی استان به ایجاد اشتغال، تولید و رفع موانع تولید تاکید شده که مدیران، دستگاه‌های بخشی، بانک‌های عامل و فرمانداران برای جذب اعتبار باید پای کار باشند.

صلواتی در ادامه با اشاره به صرفه جویی در انرژی گفت: با توجه به اینکه تمام منابع ودستگاه‌های دولتی با آن ارتباط دارند دستور و تاکید استاندار است که در انرژی جدا صرفه جویی شود.

برهان صلواتی در ادامه با اشاره به سهم اعتباراستان کردستان در بحث اشتغال پایدار روستایی اظهار داشت: کل سهم استان ۲۶۰ میلیارد تومان است که ۱۳۰ میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده و از این مبلغ ۸ میلیارد و ۴ دهم آن مختص به شهرستان دهگلان است که تا این لحظه بر اساس آخرین اطلاعات از سامانه ۴۱ طرح پرداخت شده است.


وی افزود:دستگاه‌های بخشی، بانک‌های عامل و کار گروه اشتغال باید تلاش کنند که از ۸ میلیارد تومان تنها ۲ میلیارد تومان یعنی ۲۵ درصد توانستیم جذب کنیم که این زنگ خطر است.


وی در ادامه گفت: باید این اعتبارات تا پایان تیرماه در دهگلان جذب شود و ۸ میلیارد تومان رقمی نیست که اگر بانک‌ها نتوانند تا پایان تیرماه این مبلغ را جذب کنند در حق مردم شهرستان جفا کرده اند.

صلواتی گفت: از لحاظ مشاغل خانگی دهگلان جزو شهرستان‌های است که صد در صد اعتبار را جذب کرده است، اما در جذب اشتغال پایدار روستایی و فراگیر مورد رضایت نیست و جذب اعتبار تا پایان تیرماه دستور و تاکید استاندار است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات